Tam, gdzie jest dym, zwykle jest ogień. W zeszłym tygodniu pojawiły się plotki, że Amazon był jedną z kilku firm technologicznych prowadzących rozmowy z MGM w sprawie potencjalnego przejęcia. Tydzień później umowa została przypieczętowana.

Amazon ogłosił, że zawarł umowę na zakup MGM za 8,45 miliarda dolarów. To drugie co do wielkości przejęcie w historii Amazona, po 13,7 miliarda dolarów, które firma zapłaciła za Whole Foods w 2017 roku.

Prawdziwą wartością finansową tej transakcji jest skarbnica własności intelektualnej w obszernym katalogu, którą planujemy na nowo pokazać światu - powiedział Mike Hopkins, wiceprezes Prime Video i Amazon Studios.

Amazon nie jest jedynym, który robi duże ruchy w przestrzeni medialnej. W zeszłym tygodniu AT&T poinformowało, że wydziela WarnerMedia, które połączy się z Discovery, aby stworzyć nowego giganta streamingowego. Umowa ta ma zostać sfinalizowana w połowie 2022 roku.