Najnowszy raport rynkowy firmy Counterpoint Research pokazuje, że globalne dostawy smartwatchy wzrosły o 35 procent rok do roku. Pierwszy kwartał pokazał, że popyt konsumentów na tę kategorię towarów jest nadal duży. Jednocześnie na rynku nastąpiła dalsza konsolidacja wśród czołowych marek, która dopiero przyspieszy po niedawnej fuzji Google Wear OS i Tizen OS Samsunga.

Apple Watch to prawie jedna trzecia wszystkich dostaw smartwatchy w pierwszym kwartale. jednak wykonał niewielki przyrost rok do roku. Specjaliści twierdzą, że Apple utrzymuje pozycję lidera dzięki dużemu popytowi na Apple Watch Series 6 i terminowemu wprowadzeniu Watch SE.

Wear OS i Tizen odnotowały niewielki spadek udziału w rynku, ale Google i Samsung ogłosiły niedawno, że łączą siły, aby stworzyć jeden ogólny system operacyjny smartwatch dla platformy Android, mając nadzieję, że pobudzą programistów do tworzenia większej liczby aplikacji i wzmocnią ekosystem Wear OS.