Kiedy Crytek ujawnił w zeszłym roku, że zremasterowana wersja oryginalnego Crysisa trafi na wszystkie platformy, w tym na Nintendo Switch, pojawiły się zarówno głosy zachwytu, jak i obawy o jakość tego przedsięwzięcia.

Największym ulepszeniem było dodanie programowego ray tracingu dla kart graficznych innych niż RTX i konsol ostatniej generacji. Oczywiście twórcy szybko zwrócili uwagę, że uruchomienie gry z włączonym ray tracingiem w 4K dałoby ledwo 30 klatek na sekundę na najmocniejszych kartach graficznych, ale tak naprawdę mieli na myśli to, że nawet bez ray tracingu istniały pewne ograniczenia techniczne, które sprawiają, że Crysis Remastered jest bardzo wrażliwy na wydajność procesora jednowątkowego.

Crytek i Sabre Interactive próbowali rozwiązać ten i wiele innych problemów w kilku łatkach i jak dotąd naprawiono wiele mniejszych niedogodności.

Crytek ogłosił, że ciężko pracuje nad remasteringiem Crysis 2 i Crysis 3, które trafią na PC i konsole tej jesieni. W rzeczywistości wydanie będzie zawierało całą trylogię Crysis Remastered, ale będziecie mogli również kupić oba tytuły osobno, jeśli posiadacie już pierwszy.

W przypadku konsol dostępna będzie wersja podstawowa na PS4/PS4 Pro/Xbox One/Xbox One X, która będzie działać z prędkością 30 klatek na sekundę, podczas gdy nowe konsole będą uruchamiać grę z większą liczbą klatek na sekundę z wyższym poziomem detali.