Listę otwiera jeden ze światowych gigantów e-commerce, czyli Amazon, którego wartość została oszacowana na oszałamiające 684 miliardy dolarów, co oznacza wzrost o 268 miliardów dolarów i 64% względem ubiegłego roku (ach, ta pandemia i wielkie firmy!).

Co warto też podkreślić, jest to jedna z zaledwie dwóch firm, którym udało się przekroczyć pół biliona dolarów - drugą jest Apple, które okupuje drugą pozycję listy z wynikiem 612 mld USD (+74%), a na podium jest jeszcze miejsce dla Google i jego 458 mld USD (+42%).

A co z pozostałymi gigantami technologicznymi? W pierwszej setce znaleźć możemy większość z nich, i tak Samsung zajmuje 42. miejsce, Huawei jest nieco dalej na 50. miejscu, a Xiaomi wylądowało na 70. miejscu.

Daleko? Nie, zdecydowanie lepiej niż w ubiegłym roku, bo to 50% wzrost wartości i awans o 11 miejsc, który pozwolił producentowi zająć miejsca między takimi uznanymi markami, jak Budweiser i BMW. Poza tym, Xiaomi znalazło się także wśród 5 najlepszych marek w kategorii technologii konsumenckich w rankingu Top 100 Most Valuable Global Brands.

W zestawieniu są też Nvidia na 12. miejscu, Qualcomm na 37., Zoom na 52., AMD na 57., Snapchat na 82. i Spotify na 99., a bardzo dobrze poradziły sobie też serwisy oparte o abonamenty - Xbox zanotował wzrost o 55%, Disney o 13%, a Netflix o 55%.

Najszybciej rozwijającą się marką jest jednak Tesla, która zanotowała wzrost o 275%, a dobrze poradził sobie również TikTok, bo tu mamy poprawę o 158%, co pozwoliło obu firmom zająć odpowiednio 47. i 45. miejsce na liście. Na koniec jeszcze słowo wyjaśnienia na temat samego rankingu, Kantar BrandZ to badanie obejmujące prawie 4 miliony wywiadów z konsumentami oraz 18 500 marek w 512 kategoriach na 51 rynkach.