Zalety samochodów z nadwoziem typu SUV

Samochody SUV z roku na rok zdobywają coraz większą popularność, wypierając inne rodzaje pojazdów z ich tradycyjnych funkcji. Choć początkowo SUV-y były autami rekreacyjnymi i do wypadów za miasto, dziś coraz częściej widywane są na ulicach w roli aut miejskich czy samochodów rodzinnych. SUV-y mają ogromną liczbę zalet, których, wybierając nowe auto dla siebie, po prostu nie da się zignorować.

Co to znaczy SUV? Nazwa ta to skrót od „Sport Utility Vehicle", co oznacza samochód sportowo-użytkowy. Początkowo były to lekkie auta z nadwoziem samonośnym do przyjemnej jazdy z dala od miasta, a nawet od asfaltu. Od klasycznych terenówek różniły się samonośnym nadwoziem zamiast konstrukcji ramowej, a od samochodów osobowych – podwyższonym prześwitem, a często także dostępnością napędu 4x4.

Dziś klasa SUV-ów znacznie się rozrosła i obejmuje wszystkie rozmiary – od crossoverów segmentu B po duże 7-osobowe samochody. Wiele z nich zmieniło także charakter, zyskując wysokiej jakości wykończenie, uniwersalność i nowoczesne technologie. Współczesne SUV-y to dobrze wyposażone, praktyczne samochody, które są w stanie poradzić sobie z trudnymi warunkami na drodze lub dowieźć nas w miejsca, w których samochody typowo osobowe poradziłyby sobie z większym trudem. Jednocześnie zapewniają przestronne wnętrze, wygodną pozycję za kierownicą, łatwy dostęp do tylnych siedzeń i bardzo dużą ładowność, dlatego samochody typu SUV często wybierane są na auto rodzinne.

SUV-y są świetnym wyborem, kiedy potrzebujemy samochodu do wszystkiego – zarówno na co dzień, podczas odwożenia dzieci do szkoły, robienia zakupów czy dojazdów do pracy, jak i w czasie wolnym – podczas wyprawy nad jezioro czy w góry. SUV jest samochodem, który sprawdzi się zawsze i wszędzie – bez względu na warunki pogodowe czy stan nawierzchni, i zagwarantuje maksymalny komfort podróżowania.

Osoby aktywne chętnie wybierają SUV-y ze względu na komfort poruszania się poza miastem, przestronne wnętrze i łatwość spakowania sprzętu sportowego, w tym także roweru czy nart. SUV-a śmiało może wybrać menedżer, który chciałby sprawnie poruszać się w mieście dużym, bezpiecznym i dobrze wyposażonym samochodem, nie obawiając się krawężników czy dziur na drogach. Autem typu SUV można także bez najmniejszych problemów wybrać się całą rodziną w weekend za miasto, i to zabierając ze sobą wszystko, co nam przyjdzie do głowy, a nawet ciągnąc przyczepę z łodzią, quadem czy motocyklami terenowymi. Co więcej, jadąc na weekend SUV-em, nie musimy się obawiać o to, że na miejscu czeka na nas nie gładki asfalt, ale polna dróżka. Dla auta typu SUV ze zwiększonym prześwitem to żadna różnica. Krawężniki, dziurawe ulice czy wyboiste drogi można pokonać bez obaw o uszkodzenie elementów podwozia, a napęd 4x4 ułatwia jazdę po śniegu, błocie czy śliskim asfalcie.

Bardzo ważną zaletą SUV-ów jest świetna widoczność z umieszczonej wyżej niż zwykle kabiny pasażerskiej. Wysoka pozycja za kierownicą sprawia, że nawet osoby niewielkiego wzrostu będą bardzo dobrze widzieć drogę przed sobą. Kierowca SUV-a raczej nie będzie oślepiany przez reflektory samochodów jadących za nim. Z konstrukcji SUV-a wynika także łatwe zajmowanie miejsca w kabinie, wygodny dostęp do zazwyczaj obszernego bagażnika oraz ułatwione zapinanie dzieci w fotelikach.

Charakter SUV-ów i ich wysokość zapewnia im kolejną właściwość, która dla wielu osób może być istotną zaletą. Samochody tego typu są bowiem mniej wrażliwe na miejskie zagrożenia, czyli drobne parkingowe obcierki czy otarcia. Dzięki wysokiej karoserii SUV-a większość z nich kończy się niewielkim zadrapaniem zderzaka.

Bardzo ważną zaletą współczesnych SUV-ów jest ich bezpieczeństwo. Przede wszystkim, co wynika bezpośrednio z ich konstrukcji, są one wytrzymałe i bardziej odporne na zderzenia. Na liście wyposażenia oprócz standardowych już systemów, takich jak ABS, ESP i pakiety poduszek powietrznych, często znajdziemy nowoczesne systemy bezpieczeństwa czynnego. Świetnym przykładem są tutaj bardzo bogato w tym zakresie wyposażone SUV-y Toyoty. W ich wyposażeniu można znaleźć inteligentny tempomat adaptacyjny, układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów, układ ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu z funkcją automatycznego hamowania lub asystent utrzymania pasa ruchu, układ rozpoznawania znaków drogowych, automatyczne światła drogowe, a nawet układ zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach czy wspomaganie kierownicy w razie ryzyka zderzenia i system automatycznego powiadamiania ratunkowego (eCall). Dostępne bywają także systemy ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA) i monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM).

Dla niektórych kierowców ważnym czynnikiem decydującym o wyborze SUV-a jest też jego wygląd, który budzi zainteresowanie masywną sylwetką i charakterystycznym stylem.

SUV-y 7-osobowe

Duże SUV-y to często rodzinne samochody 7-osobowe. Dzięki zwiększonemu prześwitowi, podwyższonej pozycji za kierownicą, przestronnej kabinie pasażerskiej oraz lepszemu dostępowi do obszernego bagażnika i łatwiejszemu zapinaniu dzieci w fotelikach, nadają się do tego celu znacznie lepiej niż inne kategorie samochodów. Ich uniwersalność sprawia, że mogą służyć zarówno na co dzień, jak i podczas rodzinnych wakacji czy weekendowych wyjazdów, i to także w przypadku większych rodzin.

Nowy 7-osobowy SUV ToyotyNowy 7-osobowy SUV Toyoty 

SUV 7-osobowy od Toyoty

Auta 7-osobowe cieszą się dużym zainteresowaniem. Toyota w segmencie dużych, 7-osobowych SUV-ów oferuje model Highlander, czyli komfortowy hybrydowy samochód z napędem na cztery koła AWD-i. Przyjrzyjmy się bliżej temu modelowi.

 

Highlander to największy SUV w europejskiej gamie Toyoty i jednocześnie jeden z największych SUV-ów dostępnych w Polsce. Ten 7-osobowy samochód łączy przestronne wnętrze o wysokim standardzie wykończenia i bardzo bogate wyposażenie. Toyota Highlander otrzymała również niezawodny i oszczędny napęd hybrydowy 4. generacji z automatyczną skrzynią biegów oraz napęd na 4 koła w standardzie – najnowszej generacji napęd AWD-i, w którym przy tylnej osi pracuje silnik elektryczny.

Toyota Highlander ma bardzo duże możliwości transportowe – zarówno za sprawą pojemnego bagażnika, jak i możliwości ciągnięcia przyczepy o masie do 2 ton. Bagażnik tego dużego, 7-osobowego SUV-a, przy złożonym trzecim rzędzie siedzeń, do wysokości rolety mieści 658 litrów bagażu, a po złożeniu drugiego rzędu powstaje przestrzeń bagażowa o pojemności aż 1909 litrów (do linii dachu) oraz płaska podłoga, na której można położyć nawet dwuosobowy materac. Takie możliwości sprawiają, że Highlander to zarówno idealny samochód rekreacyjny, jak i świetny rodzinny SUV.

Highlander jest bardzo bogato wyposażony – także w zakresie komfortu. Już podstawowa wersja Prestige zawiera inteligentną trzystrefową klimatyzację z funkcja? wykrywania liczby pasażerów, inteligentny kluczyk, światła do jazdy dziennej LED oraz główne światła Bi-LED i duże 20-calowe aluminiowe koła. Standardem w tym SUV-ie Toyoty jest także elektrycznie unoszona klapa bagażnika, skórzana tapicerka z perforacją i podgrzewanie przednich foteli. Do standardowego wyposażenia należy system multimedialny Toyota Touch 2 z 8-calowym ekranem dotykowym, 6 głośnikami, Android Auto i Apple CarPlay oraz usługami łączności Toyota Connected Car. W standardzie w Highlanderze mamy także kolorowy 7-calowy wyświetlacz na tablicy rozdzielczej, 3 porty USB na konsoli centralnej oraz 2 kolejne dla pasażerów z tyłu. Podstawowa wersja zawiera ponadto zaawansowane systemy bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense z inteligentnym tempomatem adaptacyjnym, systemem automatycznego powiadamiania ratunkowego eCall, układem zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach, wspomaganiem kierownicy w razie ryzyka zderzenia, systemem monitorowania martwego pola w lusterkach i ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu, a także systemem stabilizacji toru jazdy przyczepy i off-roadowym systemem Trail Mode.

7-osobowa Toyota Highlander dostępna jest z hybrydowym napędem 2.5 Hybrid Dynamic Force o mocy 248 KM z napędem na cztery koła AWD-i automatyczną przekładnią e-CVT w cenie od 216 800 zł. W finansowaniu niskich rat Leasing KINTO ONE kosztuje od 1 888 zł netto miesięcznie dla firm i od 2 255 zł brutto miesięcznie w Leasingu Konsumenckim KINTO ONE dla osób prywatnych.