A wspomniana walka musi być toczona na wielu frontach, bo dopiero tak można dopiąć zaplanowane cele. Najważniejszym i najbardziej widocznym dla użytkowników posunięciem jest ucieczka od napędów spalinowych i przesiadka na elektryczne. Jednak to nie wystarczy. Wielu producentów zdaje sobie sprawę, że konieczne są też zmiany w fabrykach, logistyce, a także końcu życia pojazdu, który koniecznie musi podlegać recyklingowi. Okazuje się, że można pójść nawet o krok dalej i przygotowywać ekologiczne akcje promocyjne. 

Mediaplus International stworzyło program Green GRP, umożliwiający redukcję emisji dwutlenku węgla. Jest to działanie unikalne w skali świata, a Polska jest pierwszym krajem, w którym ruszą takie działania. Partnerem akcji promocyjnej jest BMW i jego samochód MINI Cooper SE, czyli pierwsze w pełni elektryczne MINI. Finalnie zaoszczędzone pieniądze zostaną przekazane dla wybranych fundacji działających na rzecz ochrony klimatu.

Ekologiczne reklamy BMWEkologiczne reklamy BMW Uwe Fischer

Według ankiety YouGov coraz więcej kupujących pozytywnie ocenia firmy, które angażują się w działania mające na celu ochronę klimatu. Jak zapewnia Kacper Studencki, brand manager BMW, następna kampania marki, promująca nowy elektryczny model BMW iX, będzie również realizowana w ramach Green GRP.

Dlaczego BMW? Firma ta od lat bardzo aktywnie angażuje się w rozwój światowej motoryzacji w kierunku nisko- i zeroemisyjności. Pierwszy wielki krok zostanie wykonany jeszcze w tym roku - cała produkcja ma być całkowicie neutralna pod względem emisji CO2. Ponadto BMW Group jest pierwszym producentem samochodów, który wyznaczył do 2030 r. konkretne cele w zakresie redukcji emisji CO2 w swoim łańcuchu dostaw.

Przyjęta strategia zakłada ograniczenie emisji CO2 do tego czasu o ponad 200 milionów ton,  po raz pierwszy dla całego cyklu życia produktu, od łańcucha dostaw, poprzez produkcję, aż po zakończenie fazy użytkowania. Ponadto, po zmniejszeniu od 2006 r. emisji CO2 na jeden wyprodukowany pojazd o ok. 78 proc., w latach 2019-2030 emisja BMW Group ma zostać obniżona o kolejne 80 proc. Firma ma ambicję zostać najbardziej zrównoważonym producentem premium w zakresie mobilności indywidualnej, a w perspektywie długoterminowej, do 2050 r. jej celem jest stworzenie neutralnego dla klimatu modelu biznesowego w całym łańcuchu dostaw.