Blisko pięć lat po tym, jak Twitter zdecydował się zamknąć swoją usługę dzielenia się materiałami wideo o nazwie Vine, nie widząc dla niej przyszłości, TikTok udowodnił, że na rynku jest jednak miejsce dla podobnego serwisu i pochwalił się osiągnięciem rekordu 1 mld aktywnych użytkowników miesięcznie.

Firma podzieliła się informacjami o tym ważnym kamieniu milowym na swoim blogu, dziękując międzynarodowej społeczności za zaangażowanie:

- Naszą misją jest inspirować kreatywność i przynosić radość. Dziś świętujemy tę misję i naszą globalną społeczność TikTok. Ponad miliard osób z całego świata co miesiąc sięga po TikToka, żeby znaleźć tu rozrywkę, nauczyć się czegoś, pośmiać czy odkryć coś nowego. Jesteśmy zaszczyceni, że jesteśmy domem dla tak niesamowicie zróżnicowanej społeczności rodzin, małych biznesów i twórców, którzy zmieniają się w nasze ulubione gwiazdy (...) Czy jesteś w Singapurze, Sao Paolo, Sztokholmie czy Seattle, świętujemy CIEBIE - twórców, którzy nas inspirują, artystów, którzy wypuszczają bijące rekordy albumy, marki pomagające nam odkryć i pozostawać w kontakcie z produktami, które kochamy, społeczności, które podtrzymują nas na duchu i wszystkie te osoby, które sprawiają, że się śmiejemy i tańczymy - czytamy w poście.

Nie da się ukryć, że 1 mld użytkowników aktywnych użytkowników miesięcznie to znaczący wynik dla każdej platformy, a w przypadku TikToka imponuje jeszcze bardziej. Warto bowiem pamiętać, że praktycznie dokładnie rok temu administracja ówczesnego prezydenta USA, Donalda Trumpa, groziła zbanowaniem usługi, jeśli ta nie zdecyduje się na sprzedaż amerykańskiemu podmiotowi.

Co więcej, aplikacja jest na rynku zaledwie od 2018 roku (na pojedynczych rynkach od 2017), więc do osiągnięcia tego wyniku potrzebowała dosłownie 3 lat, a dla porównania Instagramowi zajęło to blisko… 8!