Wygląda na to, że nowe podejście Microsoftu do sklepu z aplikacjami przynosi rezultaty. Na początku tego roku gigant technologiczny ogłosił, że zwiększa podział przychodów z twórcami, aby przyciągnąć ich więcej na swoją platformę. Kilka miesięcy później firma zaktualizowała swoje zasady dotyczące sklepów, aby umożliwić stronom trzecim, takim jak Steam, Epic Games i Amazon, hostowanie ich aplikacji w sklepie.

Nowe zasady umożliwiły Mozilli umieszczenie przeglądarki Firefox w sklepie Microsoft Store. Stała się ona pierwszą dużą przeglądarką, która trafiła do sklepu cyfrowego. Podobnie jak wersje uzyskane tradycyjnymi metodami, wersja przeglądarki Firefox w Microsoft Store będzie zawierać wszystkie najnowsze funkcje.

Stare zasady Microsoftu wymagały, aby każda przeglądarka dostępna w jego witrynie musiała korzystać z silnika renderującego Blink. Firefox korzysta z silnika Gecko, co oznacza, że aby udostępnić go w Microsoft Store, Mozilla musiałaby przepisać swoją przeglądarkę. Jednak w przypadku zaktualizowanych zasad sklepu już nie ma takiej potrzeby.

Czytaj także: Reedycje kultowego "Nevermind" Nirvany od piątku w sprzedaży

Mozilla Firefox jest już dostępna do pobrania ze sklepu Microsoft Store w systemach Windows 10 i 11.