Program wystartuje na początku 2022 r. w Stanach Zjednoczonych, ale w ciągu roku rozszerzy się na inne regiony. Na początku klienci będą mogli jedynie naprawić lub wymienić ekrany, baterie i aparaty. Według Apple są to najczęściej serwisowane moduły, ale w przyszłości planuje rozszerzyć ilość części.

Czytaj także: Startup kosmiczny chce wystrzeliwać satelity na orbitę za pomocą ogromnej wirówki

Na starcie program będzie oferował tylko materiały naprawcze dla iPhone'a 12 i 13, a jakiś czas później rozszerzy się na komputery Mac M1. Sklep internetowy z naprawami samoobsługowymi będzie zawierał ponad 200 części i narzędzi, ale firma Apple nie udostępnia żadnych informacji o cenach.

Czytaj także: Księżyc jest dobrym kandydatem na nasz nowy dom. Jest na nim mnóstwo tlenu

„Stworzenie większego dostępu do oryginalnych części Apple daje naszym klientom jeszcze większy wybór, jeśli potrzebna jest naprawa" — powiedział dyrektor operacyjny Apple Jeff Williams. „W ciągu ostatnich trzech lat firma Apple prawie podwoiła liczbę punktów serwisowych z dostępem do oryginalnych części, narzędzi i szkoleń Apple, a teraz zapewniamy opcję dla tych, którzy chcą samodzielnie wykonać naprawy".

Czytaj także: Płyta "Achtung Baby" ma 30 lat

TechCrunch zauważa, że decyzja o naprawie własnego urządzenia nie powoduje unieważnienia gwarancji, ale może to spowodować uszkodzenie go podczas naprawy. Nowoczesne telefony to dość skomplikowane urządzenia, a wewnętrzne elementy mogą być delikatne. Apple nie zaleca domowych napraw dla początkujących użytkowników. Program skierowany jest do klientów już przeszkolonych w naprawie elektroniki. Nawet wtedy Apple zaleca dużą ostrożność.

Najpierw klienci muszą zapoznać się z instrukcją naprawy. Następnie mogą zamówić potrzebną część lub części w sklepie internetowym Apple Self Service Repair Online Store. Po naprawieniu urządzenia mogą zwrócić uszkodzony moduł do firmy Apple w celu recyklingu i uzyskania rabatu na kolejne zakupy.

Czytaj także: Jak zrobić idealne selfie [poradnik]

W 2019 roku Apple wprowadziło niezależną inicjatywę naprawczą, która umożliwia warsztatom serwisowym innych firm dostęp do oryginalnych części i narzędzi Apple. Rozszerzyło ten program w zeszłym roku, dając klientom jeszcze więcej możliwości naprawy swoich urządzeń.