Wasz najnowszy tytuł, który tworzycie to Green Hell VR, gra opowiada o życiu w VR-owej dżungli, jakie to przeżycie dla odbiorcy?

Technologia VR daje nowe, niesamowite możliwości, jeśli chodzi o imersję i wrażenia z gry nieosiągalne na innych platformach sprzętowych, po pierwsze poprzez całkowite wypełnienie pola widzenia wirtualną dżunglą, po drugie poprzez bezpośrednie, fizyczne obcowanie z wirtualnym światem na najwyższym możliwym poziomie interakcji. W dodatku dołożyliśmy wszelkich starań, by wirtualny świat tropikalnej dżungli był pełen życia na poziomie, którego do tej pory nie osiągnął żaden inny tytuł VR. Świat GH zasiedlają zwierzęta, rośliny reagują, gdy w nie wchodzimy, możemy je ścinać, fizycznie W szczególności stworzyliśmy nowy system dźwięków w oparciu o fizyczne cechy przedmiotów, inaczej zachowują się i brzmią przedmioty drewniane czy kamienne.

Czytaj także: Rzeczywistość wirtualna po polsku. Wywiad z Pawłem Fliegerem, CEO Gamedust

Czym charakteryzuje się rozgrywka VR-owa w Green Hell VR? Czy taka rozgrywka to realne przeżycie dla odbiorcy?

Green Hell to survivalowa gra, która sama w sobie opiera się na immersyjnej interakcji z otoczeniem, ten poziom interakcji technika VR podnosi o poziom wyżej, kreując niewiarygodnie realistyczne doświadczenie przeżycia w amazońskiej dżungli przy użyciu survivalowych technik przetrwania. Odczucia potęguje realistyczne dźwięk 3d, dynamicznie zmieniająca się pogoda i pora dnia, oraz bogaty i niebezpieczny świat zwierząt czających się w mroku.

Green Hell VRGreen Hell VR Incuvo

Jak zadbaliście o dużą immersję w grze? Czym się gra wyróżnia na tle innych?

Green Hell VR na tle konkurencji wyróżnia się zaawansowanym systemem sterowania przy użyciu fizycznych kontrolerów, dzięki czemu gracz w realistyczny sposób może tworzyć narzędzia i budować konstrukcje z zasobów jakie może pozyskać w swoim otoczeniu. Jednocześnie wszystkie narzędzia i przedmioty tworzy się realistycznie jak w prawdziwym życiu. Jeśli chcemy stworzyć prowizoryczną siekierę, przy pomocy sznura z liany, mocujemy uprzednio zaostrzony kamień do odpowiednio przygotowanego kija. Analogicznie budowa konstrukcji wygląda podobnie jak w życiu, trzeba przy użyciu siekiery ściąć drzewo, z niego pozyskać gałęzie i drewniane pale, które fizycznie przy użyciu kamienia lub innych narzędzi wbijemy w ziemie, a do tak stworzonej ramy przywiążemy inne elementy konstrukcyjne, dach pokryjemy liśćmi itp. A wszystko to wykonując ruchy i aktywności jak w prawdziwym życiu więc wrażenia z gry są najbliższe możliwe do przeżycia w prawdziwej dżungli amazońskiej, na szczęście bezpiecznie i w komforcie własnych 4 ścian.

Czytaj także: Sukces osiągnięty w trudach smakuje zdecydowanie najlepiej! Wywiad z Martinem Kaczmarskim

Jakie autorskie rozwiązania opracowaliście w Green Hell VR?

System budowania i craftingu naturalnymi, fizycznymi ruchami i gestami jest zupełnie nowatorski i niespotykany w innych grach tego typu, a głebia rozgrywki i sam zakres mechanik jest niespotykany w innych grach VR.

Green Hell VRGreen Hell VR Fot. Incuvo

Czy gra oferuje dużą otwartość i interaktywność z otoczeniem? Jak gracz może poczuć immersję w tym tytule?

Green Hell VR oferuje ogromny, otwarty świat, tropikalnej, amazońskiej wyspy, po którym można się swobodnie poruszać i wchodzić w interakcje z otoczeniem. Można ścinać drzewa, karczować krzaki, polować na zwierzęta, budować konstrukcje. Mnogość mechanik i bezpośredniość interakcji jest na niespotykanym w innych grach VR poziomie.

Czytaj także: O ściąganiu długów ostatecznych - wywiad z Michałem Gołkowskim

Co dla Was w tej grze jest efektem „wow"? Co Was, jako producentów najbardziej zachwyciło?

Właśnie to bogactwo i otwartość świata, oraz bezpośredniość fizycznych interakcji z otoczeniem powoduje efekt WOW. Dzięki VRowym kontrolerom, które oferują śledzenie pozycji naszych dłoni, odwzorowujemy w VR nasze prawdziwe zachowania, kiedy chcemy ściąć drzewo musimy je rąbać siekierą tak jak robilibyśmy to w prawdziwym życiu, to przeniesienie do zupełnie innej rzeczywistości zachowań i gestów jakie znamy z prawdziwego życia powoduje niesamowity efekt immersji i realizmu wirtualnych doznać.

Green Hell VRGreen Hell VR Fot. Incuvo

Może zdradzicie coś o premierze i planowanych działaniach związanych z przyszłością gry, może będzie tryb multiplayer, jak będzie to wyglądało?

Grę planujemy wydać z końcem pierwszego kwartału 2022 roku, w wersjach na platformy PCVR i Oculus Quest 2, planujemy też poważnie wspierać ten tytuł dodatkami w późniejszym terminie, na pewno dodamy po wydaniu gry tryb co-op i może zrobimy też wersje na kolejne platformy sprzętowe. Poważnie myślimy o długofalowym wspieraniu i rozwijaniu gry, ponieważ wierzymy w ogromny długoterminowy potencjał Green Hell VR.

Czytaj także: O ich grze pisały media na całym świecie. Wywiad z twórcami All in! Games

O Spółce:

Incuvo SA, z siedzibą w Katowicach, to studio z wieloletnim doświadczeniem w tworzeniu gier. Spółka powstała w 2012 roku. Większościowym akcjonariuszem studia jest estoński fundusz Blite Fund.

Radomir KucharskiRadomir Kucharski Fot. Incuvo

Aktualny model biznesowy spółki zakłada portowanie i produkcję gier na urządzenia dedykowane wirtualnej rzeczywistości. Portowanie odbywa się w modelu work for hire lub na własny koszt studia, w zamian za część przyszłych przychodów ze sprzedaży. Incuvo zamierza także produkować własne tytułu VR w oparciu o znane IP. Obecnie studio tworzy VR-ową wersję gry Green Hell.