Unikalne cechy pojazdu obejmują „CrabWalk", tryb, który umożliwia jazdę po przekątnej przy niskich prędkościach, obracając tylne i przednie koła pod tym samym kątem. Kolejna opcja to możliwość zwiększania wysokości zawieszenia, co ma umożliwić samochodowi pokonywanie głębokich przeszków wodnych oraz przejeżdżać nad wielkimi kamieniami.

Czytaj także: Jak nazywał się pierwszy na świecie robot przemysłowy?

Jednak w tym wypadku jest pewne "ale", które GM opisał drobnym druczkiem na swojej stronie internetowej. Funkcja ta nie będzie dostępna w modelach 2022 Edition 1 i ma pojawić się za pośrednictwem aktualizacji oprogramowania i będzie standardowo dostępna we wszystkich modelach wyprodukowanych w 2023 roku i później.

Czytaj także: Seria Gymkhana Kena Blocka jest gotowa do przejścia z benzyny na prąd elektryczny

Hummer EV Edition 1 ma również ustawienie wydajności, które pozwala wykorzystać pełną moc elektrycznego układu napędowego, co według GM może spowodować, że pojazd rozpędza się od zera do 100 km/h w ciągu około trzech sekund.

Czytaj także: Można kupować samochody Tesla za kryptowalutę Dogecoin

Kolejnym udogodnieniem jest system Super Cruise, umożliwiający prowadzenie samochodu bez trzymania rak na kierownicy oraz samodzielną zmianę pasa ruchu, na drogach przystosowanych do tej opcji. Co ciekawe, montaż Super Cruise został tymczasowo przerwany w samochodach Cadillac Escalade 2022 z powodu braku chipów, ale wygląda na to, że GM chce dobrze wypaść w czasie premiery Edition 1.

Czytaj także: Hyundai Ioniq 5 już niedługo w salonach. Poznajcie ceny

Samochód został ujawniony pod koniec zeszłego roku. Pierwszy egzemplarz został zlicytowany na aukcji w marcu za 2,5 miliona dolarów, a cały dochód został przekazany Fundacji Tunnel to Towers, organizacji charytatywnej, która pomaga rannym weteranom.