LG zaprezentowało dwie koncepcje na zastosowanie zakrzywionych wyświetlaczy swojej produkcji.

Pierwszy z nich nosi nazwę

Virtual RideVirtual Ride Fot. LG


. Jest to w zasadzie rower stacjonarny, o którym wiemy, że może być piekielnie nudny, ale to, co zrobiło LG, może zdecydowanie odmienić życie "domowych rowerzystów". W tym pomyśle wykorzystano aż trzy zespolone z sobą ekrany OLED. Dzięki temu powstała gigantyczna powierzchnia do wyświetlania obrazu, obejmująca obszar od podłogi aż ponad głowę ćwiczącego człowieka. Odpowiednia wielkość wyświetlacza oraz krzywizna ekranu ma sprawić, żeby człowiek poczuł się jak na świeżym powietrzu. Zdaniem LG pozwoli to przygotować wciągający scenariusz zdarzeń do obserwowania podczas treningu, który przestanie być nudny.

Drugie rozwiązanie otrzymało roboczą nazwę Media Chair i w rzeczywistości jest bardzo wygodnym fotelem zintegrowanym z 55-calowym telewizorem OLED o krzywiźnie 1500R. Jak widać na zdjęciu, wybór wyświetlacza i jego krzywizny pomaga stworzyć bardziej kinowe wrażenia w porównaniu ze zwykłymi telewizorami i sofą. Mało tego, można nawet przełączać się między orientacją pionową i poziomą.

Oba pomysły są w tej chwili propozycjami koncepcyjnymi, a nie gotowymi produktami, które można już kupić. Chodzi o to, żeby zaprezentować elastyczne i zakrzywione wyświetlacze można wykorzystać w bardziej futurystycznych koncepcjach. Wydaje się, że pomysły LG są atrakcyjne i nawet jeśli nie w proponowanej formie, to mogą trafić w gusta producentów rozmaitych sprzętów.

Obie koncepcje LG zademonstruje na targach CES 2022.