Nie jest to Psy, czyli południowokoreański piosenkarz i jego Gangnam Style, które biło wszelkie rekordy popularności na platformie prawie dziesięć lat temu. Kierunek geograficzny jest jednak bardzo zbliżony, a obie treści łączy także chwytliwy rytm, który szybko stał się viralem.

Chodzi bowiem o „Baby Shark", które zostało opublikowane na YouTube przez Pingfong w połowie 2016 roku, a teraz stało się pierwszym i jedynym na tę chwilę filmem, który wygenerował ponad 10 miliardów wyświetleń. Chwytliwy teledysk do piosenki i prosty układ tańca dla dzieci zdołał zgromadzić prawie dwa miliardy wyświetleń do końca 2018 roku, a zaledwie dwa lata później stał się najczęściej oglądanym filmem na platformie z ponad siedmioma miliardami wyświetleń na całym świecie.

Pinkfong to rozrywkowa marka dla dzieci, należąca do SmartStudy, południowokoreańskiej firmy zajmującej się edukacją i rozrywką, która działa na rynku od 2010 roku. W 2019 roku amerykański dyrektor generalny Pinkfong, Bin Jeong, powiedział, że nie spodziewali się, że klip zyska taką popularność. Ta akurat przerosła wszelkie oczekiwania, bo raczej nikt nie oczekiwał, że tak prosta piosenka zyska tak ogromną popularność w największym serwisie wideo na świecie. Zresztą zobaczcie sami:

 

Choć z drugiej strony kilka, a dokładniej aż 6 z 10 najpopularniejszych filmów na YouTube, to materiały skierowane do dzieci, więc coś w tym jest. Jako ciekawostkę warto dodać, że przebojowy teledysk Psy do Gangnam Style znajduje się obecnie tuż poza pierwszą dziesiątką na 11. pozycji z 4,3 mld wyświetleń. To imponujący wynik, ale do Baby Shark jednak daleko, co dobrze pokazuje, jak trudno jest dotrzeć na szczyt i pozostać na nim przez dłuższy czas.