Visa to jedna z tych kultowych marek, z żywym niebiesko-żółtym logo i natychmiast rozpoznawalną pogrubioną czcionką Myriad, którą można dostrzec w odległości kilometra. Jednak gigant finansowy nawiązał ostatnio współpracę z firmą doradczą Mucho, aby opracować nowy, odświeżony symbol marki.

Nowy wygląd nadal koncentruje się na kultowej niebiesko-żółtej kolorystyce Visa, jednak paleta kolorów została nieco zaktualizowana, a nowy brandmark (znak słowny) jest teraz wykonany w nowym kroju pisma i „nowym niebieskim kolorze", który jest wyraźnie jaśniejszy niż jego poprzednik. Mówi się, że trójkolorowy symbol marki reprezentuje trzy cele Visa: dostęp, równość i integrację.

Choć na pierwszy rzut oka niewiele się zmieniło, to jednak drobiazgi są przekaźnikiem pewnego przesłania. Nowe logo nie różni się oczywiście od starego, ale ma pewne drobne poprawki, które czynią je wyjątkowym. Nowe logo zostało zmienione tak, aby przypominało znak równości, podkreślające obecne przekonanie firmy Visa, że „rozwój gospodarki na całym świecie, daje nam równe szanse".

Nowe druki z przeprojektowanym logiemNowe druki z przeprojektowanym logiem Fot. Visa

Visa oznajmiła, że chciałaby, aby jej rebranding „zapewnił, że jest postrzegana jako coś więcej niż tylko firma obsługująca karty kredytowe". Mając to na uwadze, powstał spójny zestaw ilustracji, grafik, a nawet nowa paleta kolorów. Wszystkie one mają pomóc przekazać to przesłanie.

Chociaż zmiana jest subtelna, to fachowcy oceniają, że Visa wykonała dobrą robotę, odświeżając swoją markę, jednocześnie utrzymując pewność, że jest nadal natychmiast rozpoznawalna. Pojawiały się też głosy, że wybór mógł paść na coś bardziej spektakularnego, ale to byłoby bardzo odważnym, a może nawet złym, posunięciem. Jak mówi stare przysłowie - jeśli coś nie jest zepsute, nie naprawiaj tego.