Microsoft ogłosił, że przejmuje Activision Blizzard, znanego wydawcę gier wideo, który stoi za takimi markami jak Call of Duty, Warcraft, Diablo, Candy Crush i Hearthstone. Transakcja jest wyceniana na 68,7 miliarda dolarów, co czyni ją największym przejęciem w historii firmy.

Wcześniej Microsoft kupił LinkedIn w 2016 roku za 26,2 miliarda dolarów, a w zeszłym roku zapłacił 19,7 miliarda dolarów za Nuance Communications. W ramach umowy Microsoft pozyska prawie 10 000 pracowników Activision Blizzard i stanie się trzecią co do wielkości firmą zajmującą się grami wideo na świecie. Wyprzedzać będą go tylko Tencent i Sony. Zwiększy również swoje możliwości wydawnicze i produkcyjne (w tym e-sportowe) do łącznie 30 wewnętrznych studiów deweloperskich.

Dzięki umowie Microsoft staje się właścicielem całej własności intelektualnej Activision i planuje dodać bibliotekę gier tej firmy do Xbox Game Pass. Stanie się to, gdy tylko zostaną sfinalizowane ostatnie formalności.

Xbox Game Pass urósł do 25 milionów subskrybentów, co stanowi solidny wzrost w porównaniu z 18 milionami zgłaszanymi w styczniu ubiegłego roku. W 2021 r. Xbox Game Pass dodał do swojego katalogu 20 tytułów Bethesdy, a teraz katalog ten powiększa się o kilka popularnych tytułów, które mają łącznie 400 milionów aktywnych graczy w 190 krajach.

Activision Blizzard w ciągu ostatnich kilku miesięcy znajdowało się pod dużą presją prawną i społeczną w wyniku zarzutów o niewłaściwe zachowanie seksualne i nieuczciwe wynagrodzenie pracowników tymczasowych.

Microsoft jeszcze nie ujawnił, jak poradzi sobie z tymi sprawami, ale w międzyczasie Bobby Kotick będzie nadal pełnił funkcję dyrektora generalnego Activision Blizzard. Po sfinalizowaniu umowy firma będzie podlegać bezpośrednio dyrektorowi generalnemu Microsoft Gaming, Philowi ??Spencerowi, co wydaje się sugerować, pożegnanie z Kotickiem.

Microsoft Gaming to nowy dział, który zajmie się ambicjami firmy w zakresie gier na Xbox, PC, urządzenia mobilne i chmurę.