Najświeższe dane na temat ilości subskrybentów Game Pass pochodzą z raportu dla Komisji Papierów Wartościowych i Giełd złożonym przez Microsoft na koniec roku podatkowego. Subskrypcja Game Pass znalazły się na liście najważniejszych priorytetów Microsoftu, dołączając do grona LinkedIn, przychodów ze sprzedaży Surface oraz przychodów generowanych przez Azure, pakietu komercyjnych usług w chmurze firmy Microsoft.

Imponująca liczba subskrybentów Game Pass może wydawać się zwycięstwem, ale nie dla Microsoftu. Firma miała o wiele większy apetyt. W czerwcu 2020 roku Microsoft wyznaczył sobie 48-procentowy cel wzrostu Game Pass, mając nadzieję, że mnóstwo nowych tytułów przyciągnie graczy. Kierownictwo firmy zaczęło zwracać szczególną uwagę na liczby Game Pass dopiero w 2019, kiedy ustalono, że sukces usługi wpłynie na ich plany wypłat akcji. Niestety do czerwca 2021 roku baza subskrybentów wzrosła „tylko" o 37 procent rocznie. Dlatego coś, co dla wielu jest przyzwoitym tempem wzrostu, dla Microsoftu jest porażką.

Microsoft miał nadzieję, że na początku 2021 r. przejęcie firmy ZeniMax Media (będącej właścicielem Bethesda Game Studios, Arcane Studios i innych twórców gier) zwiększy liczbę subskrybentów Game Pass.

Przejęcie umożliwiło Microsoftowi dodanie do Game Pass 20 kultowych tytułów ZeniMax, w tym m.in. serii Elder Scrolls, Fallout i Wolfenstein, a także tytułów opracowanych przez sam Microsoft. Jednak wpływ nowych dodatków na całkowitą liczbę subskrypcji Game Pass nie spełnił oczekiwań, a Microsoft ponownie zaangażował się w powiększanie bazy klientów usługi w tym roku.

Oczywiście wiadomość o znaczącej liczbie subskrypcji Game Pass pozostaje w cieniu przejęcia Activision Blizzard. Wielu uważa, że wchłonięcie Blizzarda może spowodować szybszy rozwój Game Pass, gdy tytuły tych deweloperów zaczną trafiać do usługi subskrypcji Xbox. Transakcja o wartości prawie 70 miliardów dolarów może szybko spowodować dodanie World of Warcraft, Call of Duty, Overwatch i innych długoterminowych hitów do Game Pass, co dodatkowo zachęci (lub zatrzyma) klientów.