I chociaż nie uda się nam zapobiec wykonaniu zrzutu ekranu, to sam fakt, że zostaniemy o tym poinformowani może być dobrą opcją. Dzięki najnowszej aktualizacji Messenger został wyposażony w nową funkcjonalność. Jest to właśnie wspomniane wcześniej natychmiastowe powiadomienie o wykonaniu zrzutu ekranu z konwersacji. Opcji tej nie można obejść, wyłączyć ani zablokować.

Obok szyfrowania i znikających wiadomości jest to chyba jedna z najbardziej przydatnych zmian, jakie pojawiły się w ostatnim czasie na Messengerze. Nowe funkcjonalności były testowane dość długo w 2021 roku, bo jak twierdzą przedstawiciele Facebooka, serwisowi zależało na bezproblemowym wdrożeniu i przede wszystkim perfekcyjnemu działaniu od pierwszych chwil.

Widać wyraźnie, że Facebook zaczął ostatnio mocniej troszczyć się o wizerunek. Być może jest to wynikiem fali krytyki i spadkiem zaufania do tego serwisu społecznościowego.

Meta, którą większość ludzi wciąż nazywa Facebookiem, zakończyła jeden ze swoich najbardziej kontrowersyjnych okresów działalności. Za to wszystko, co się działo wokół zmiany nazwy i plany rozwoju, serwis społecznościowy został obwołany najgorszą firmą 2021 roku.

Yahoo Finance ogłosiło ranking, w którym prezentowana jest najlepsza i najgorsza firma mijającego roku. Laur dla najlepszej firmy roku 202 roku przyznano Microsoftowi. Na drugim biegunie znalazł się Facebook, zdobywający miano najgorszej firmy 2021 roku.

Wynik ankiety nie jest zaskoczeniem, bo rzeczywiście rok 2021 był najgorszym rokiem Facebooka od czasu uwikłania się w aferę Cambridge Analytica w 2018. Pojawiło się szereg zarzutów jak choćby: kontrowersje związane z udostępnianiem danych WhatsApp, sprzedaż numerów telefonów na Telegramie, rzekomo przeszacowana liczba odbiorców, szereg pozwów antymonopolowych, walka z Apple, ogromna awaria i projekt Instagram for Kids.

Najczarniejszymi dniami dla wizerunku Facebooka był moment wycieku dokumentów firmowych, z których jasno wynika szkodliwość Instagrama dla nastolatek oraz zeznanie Frances Haugen, dowodzące, że Facebook przedkłada zysk nad swój wpływ na społeczeństwo.