Zupełnie nowe nadwozie, ale od razu widać, że to Multivan

Jeśli chodzi o wygląd to Nowy Multivan powiela zdecydowany i ponadczasowy design swoich poprzedników. Podobnie jak w przypadku oryginalnego Volkswagena T1 linię pojazdu podkreśla elegancka chromowana listwa wzdłuż całego boku. Szeroki front z lakierowanym zderzakiem i wyraźna struktura plastra miodu uwydatniają solidność i stabilność nowego Multivana, a mniejsza wysokość samochodu sprawia, że wygląda on jeszcze bardziej dynamicznie. Wygląd nadwozia można oczywiście dostosować do swojego gustu. Do wyboru są między innymi dwie długości samochodu, różne wersje kolorystyczne oraz nowe aluminiowe felgi.

Na potrzeby Nowego Multivana przygotowano aż jedenaście kolorów oraz ich trzy kombinacje dwukolorowe. Rewelacyjną kolorystykę dopełniają koła. Dzięki właściwemu zestawieniu tych elementów nowy Multivan zyska całkiem indywidualny charakter. Sportowe, eleganckie czy mocne: do wyboru jest kilka obręczy aluminiowych.

Wnętrze sprawi, że od razu zakochasz się w Multivanie

W Nowym Multivanie można poczuć się jak w domu. Wnętrze zostało zaprojektowane ze smakiem, a do jego wykończenia wybrano materiały najwyższej klasy.  I to właśnie dzięki wnętrzu Multivan zawdzięcza dzisiejszą pozycję jednego z najpopularniejszych rodzinnych vanów w swojej klasie. 

Siedzenia w Multiwanie znajdują się na poziomie 87,2 cm, a co za tym idzie bardzo wygodnie się do niego wsiada i wysiada, a kierowca ma doskonałą widoczność na drogę. Przednie fotele sprawią, że poczujecie się wygodniej niż na domowej kanapie. Można swobodnie regulować ich wysokość i nachylenie, a w modelach Multivan Life i Multivan Style wyposażono je wygodne podłokietniki oraz opcję regulacji podparcia odcinka lędźwiowego. Z kolei na tylnej stronie może znajdować się wygodny, rozkładany stolik. Opcjonalnie podgrzewanie foteli mogą mieć zapewnione zarówno osoby podróżujące z przodu jak i w pozostałych rzędach foteli. 

Co bardzo istotne, nowe wnętrze samochodu można teraz dowolnie aranżować, przemieszczając układ foteli od pierwszego do trzeciego rzędu. Można je montować łatwo, bo są lekkie i w niemal dowolnej konfiguracji. W ramach opcji dodatkowych można też zaopatrzyć się w wielofunkcyjny stolik. Jest on mocowany w dwóch środkowych prowadnicach i można go używać jako konsoli środkowej lub przemieszczać przez całe wnętrze i mocować między poszczególnymi fotelami – także między fotelami kierowcy i przedniego pasażera.

Po raz pierwszy w swojej historii Multivan jest dostępny z dachem panoramicznym. Składa się on z dwóch części i obejmuje ogromną przestrzeń od kabiny kierowcy aż po drugi rząd foteli. To dzięki niemu podróżujący tym samochodem mają doskonały widok na niebo, a specjalna powłoka UV chroni wszystkich przed promieniowaniem. 

Masz ze sobą dużo bagażu? To nie jest problem. Zależnie od wybranej długości pojazdu przestrzeń bagażowa w modelach z dachem panoramicznym ma pojemność 3710 lub 4053 l, a przestrzeń na ładunek od progu bagażnika do przednich foteli ma długość 2425 mm lub 2625 mm. Mimo to nawet po zamontowaniu foteli pozostaje dużo miejsca na zakupy. Przestrzeń na bagaż za trzecim rzędem foteli ma pojemność co najmniej 469 l w wersji krótkiej oraz 763 l w wersji długiej.

Lubisz mieć pod ręką wiele drobiazgów lub podróżujesz z dziećmi? To także nie kłopot, ponieważ w nowym Multivanie trudno o nieporządek. Na każdy przedmiot – napoje, słodycze, zabawki, przewodniki, smartfony czy laptopy – znajdzie się wystarczająco duży schowek.

Kiedy już urządzicie wnętrze pora zadbać o jego właściwe oświetlenie. Niezależnie od nastroju wielokolorowe podświetlenie wnętrza – do wyboru nawet 30 opcjonalnych kolorów – zapewnia odprężenie i przyjemną atmosferę. Dzięki starannie dobranym trybom oświetlenia można szybko wypełnić całe wnętrze samochodu ciepłą żółtą barwą czy dynamiczną czerwienią albo uruchomić wielokolorowy pokaz świateł.

Elegancja, styl i jakość idą w parze z nowoczesnymi technologiami. Dlatego w nowym Multivanie zarówno kierowca, jak i pasażerowie otoczeni są rozmaitymi nowinkami technicznymi ułatwiającymi i umilającymi podróż, z także bezustannie dbającymi o ich bezpieczeństwo. 

W kabinie kierowcy znajduje się indywidualnie konfigurowany cyfrowy kokpit z dużym ekranem dotykowym systemu multimedialnego z wbudowanym sklepem In-Car Shop oraz opcjonalnie systemem nawigacji Discover Pro. To za jego pomocą można ustawiać wiele parametrów samochodu. Uzupełniają go możliwy do wyboru system nagłaśniający Harman Kardon oraz dostępny na życzenie wyświetlacz head-up. 

Warta uwagi jest także wielofunkcyjna kierownica. To dzięki niej, bez odrywania rąk można sterować wieloma funkcjami dodatkowymi, nie tracąc koncentracji na prowadzeniu auta i wyświetlać niezbędne informacje, jak choćby: zużycie paliwa, przebieg czy aktualną listę utworów.

W nowoczesnym samochodzie nie może zabraknąć miejsca do ładowania smartfonów. W schowku umieszczonym bezpośrednio pod środkowymi nawiewami znajdzie się dość miejsca na konwencjonalne smartfony i większe modele Pro. Smartfon można ładować indukcyjnie wybierając odpowiednią opcję wyposażenia lub podłączyć do systemu multimedialnego przewodem USB-C. W przestrzeni pasażerskiej opcjonalnie mogą znaleźć się jeszcze cztery porty USB-C obok każdego fotela zewnętrznego, dzięki czemu dzieci lub znajomi siedzący z tyłu także mogą doładować smartfony i tablety.

Komfort termiczny, klimatyzacja i filtr UV

O komfort termiczny podróżujących Multivanem dba automatyczna trójstrefowa klimatyzacja Air Care Climatronic, utrzymująca zadaną temperaturę w strefie kierowcy, pasażera z przodu i pasażerów z tyłu. Można nią sterować z poziomu przedniego ekranu multimedialnego, a dodatkowo pasażerowie z tyłu maja dostęp do osobnego panelu do ustawiania temperatury na tylnych siedzeniach.

Na tym nie koniec. Najbardziej znienawidzone przez kierowców zimowe miesiące, można spędzić w cieple i sterować ogrzewaniem samochodu z domu. Wystarczy do tego aplikacja We Connect Plus oraz smartfon. 

Światło wpadające do wnętrza samochodu może nie tylko razić i nagrzewać wnętrze, ale także wystawia ludzi przebywających w środku na szkodliwe promieniowanie. Dlatego wszystkie szyby wykonano ze szkła termoizolacyjnego wzbogaconego filtrem UV, a przestrzeń pasażerska otrzymała przyciemnione szyby.

Powiedz Multivanowi co ma robić albo zarządzaj nim z domu

Korzystając z wygodnego systemu sterowania głosem, obsłużymy radio, system nawigacji, klimatyzację i inne funkcje pojazdu, jak choćby: wyszukiwanie online najnowszych ciekawych miejsc, nawigowanie z intuicyjnym wprowadzaniem celu podróży czy łatwe dyktowanie wiadomości SMS oraz e-mail.

Bezpłatne usługi We Connect pozwalają także zdalnie sterować wieloma funkcjami pojazdu oraz monitorować jego stan i lokalizację.

Multivan jest gościnny jak nigdy wcześniej. Sam otwiera drzwi przed swoim kierowcą

Nowy Multivan jest w stanie otworzyć przed kierowcą wszystkie drzwi, w tym niektóre automatycznie. Na przykład w jednej z dostępnych opcji, gdy kluczyk pojazdu znajduje się w kieszeni, każde z drzwi przesuwnych i pokrywę bagażnika da się odryglować, wykonując ruch stopą. Niezależnie czy to drzwi przesuwne czy też bagażnik, elektryczne wspomaganie wspiera ich domykanie, a czujniki zapobiegną przypadkowemu przytrzaśnięciu przedmiotów lub ludzi. 

Multivan zadba także o bezpieczeństwo i komfort wsiadania, wysiadania oraz pakowania bagażnika w nocy. Gdy kierujący zbliża się do samochodu i odrygluje go pilotem, reflektory matrycowe LED IQ. Light i podświetlenie atrapy chłodnicy zapalą się we wstępnie zdefiniowanej kolejności i migną zachęcająco. Dodatkowo zamontowana pod bocznymi lusterkami lampka oświetla drogę przy przednich drzwiach, a po otwarciu pokrywy bagażnika oświetlona zostanie także strefa za samochodem.

Centralnym zamkiem nowego Multivana wygodnie steruje się przy użyciu jednego z dwóch kluczyków lub wewnętrznej klamki. Dzięki systemowi Keyless Start, wchodzącemu w zakres standardowego wyposażenia, można uruchomić silnik i jechać bez wyjmowania kluczyka z kieszeni. Jeżeli nowy Multivan jest używany przez kilku kierowców, można zamówić dwa dodatkowe kluczyki.

Doskonałe światła LED

W nowym Multivanie montowane są wyłącznie reflektory LED i tylne lampy zespolone LED. Specjalnym elementem nowego modelu Multivan Style są matrycowe reflektory LED IQ. Light z dynamiczną regulacją zasięgu reflektorów i wbudowaną listwą świetlną LED między reflektorami.

Nowoczesne oświetlenie zapewnia reflektory do jazdy dziennej nieoślepiające samochodów jadących z naprzeciwka –oraz dynamiczne doświetlanie zakrętów.

Masz przyczepę? Pomyśl o składanym złączu kulowym do holowania

Nowy Multivan jest dostępny po raz pierwszy z opcjonalnym składanym hakiem holowniczym. Wygodnie odblokowuje się je przy użyciu przełącznika w bagażniku i jest ono wysuwane przez silnik elektryczny. Składanie również odbywa się półautomatycznie.

Inteligentne systemy wspierające kierowcę

Samochód został wyposażony w inteligentne systemy wspomagające kierowcę. Mamy tu asystenta podróży pełniącego funkcję aktywnego tempomatu, asystenta pasa ruchu i asystenta zmiany pasa ruchu. 

Jest też system nadzoru aktywności kierowcy, który nieustannie monitoruje zachowanie kierowcy i potrafi w razie potrzeby utrzymać pas ruchu, a także wyłączyć funkcje aktywnego tempomatu, wyhamować pojazd, włączyć światła awaryjne i zjechać na pobocze. Pozwala to ograniczyć potencjalne zagrożenia w sytuacji, gdy kierowca niespodziewanie utraci zdolność prowadzenia pojazdu. 

Do już wymienionych trzeba doliczyć funkcje ułatwiające parkowanie z i bez przyczepy i systemy wspomagania – od asystenta pasa ruchu w zakresie standardowego wyposażenia po asystenta cofania z przyczepą, poprzez kontrolę przyczepności i trakcji, awaryjne omijanie przeszkód wykorzystujące dane z kamer i czujników, wspomaganie przy gwałtownych skrętach, zróżnicowanie siły hamowania na poszczególne koła, system ostrzegania o pojazdach nadjeżdżających z naprzeciwka z automatycznym hamowaniem oraz system zapobiegający staczaniu się samochodu do tyłu na wzniesieniach.

Ponadto przy użyciu kamery na przedniej szybie system stale analizuje ruch pojazdów przed samochodem i z naprzeciwka. Powyżej określonej prędkości automatycznie włączają się światła drogowe. Jeśli jakiś pojazd zbliża się z naprzeciwka, dostępny opcjonalnie dynamiczny asystent świateł steruje poszczególnymi wiązkami światła, aby nie oślepiać kierowcy. 

Niezwykle cenny jest także system do ostrzegania o pojazdach zbliżających się z tyłu lub znajdujących się już w martwym polu. Dodatkowo, kiedy pojazd stoi i otwierane są drzwi, system o rowerzystach i innych pojazdach.

Po kolizji samochód może samodzielnie wykonać połączenie alarmowe i wezwać pomoc, nawiązując połączenie z centrum obsługi klienta w dowolnym miejscu na terenie Unii Europejskiej. Natychmiast po zadziałaniu poduszki powietrznej system połączenia alarmowego automatycznie wysyła dane o lokalizacji pojazdu. Alarm można także uaktywnić ręcznie jednym przyciskiem.

Wysoki poziom bezpieczeństwa pasywnego w Multivanie

Do wymienionych wyżej systemów aktywnych, należy dodać wysoki poziom bezpieczeństwa pasywnego dbającego o bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. 

W jego skład wchodzą poduszki powietrzne chronią kierowcę i pasażerów przed poważnymi obrażeniami ciała w razie zderzenia czołowego lub bocznego.

Po uruchomieniu silnika komputer sprawdza, czy wszystkie siedzące osoby zapięły pasy bezpieczeństwa. Jeśli tak nie jest, pojawia się ostrzeżenie i prośba o zapięcie pasów.

Nowa jednostka napędowa oraz sprawdzone silniki

Multivan jest po raz pierwszy dostępny jako hybryda typu plug-in. Multivan eHybrid łączy zalety obu światów, czyli zasięg silnika spalinowego i brak emisji CO2 przez samochód elektryczny na krótkich trasach. Oznacza to, że można pokonywać typowe dzienne trasy do 48 km wyłącznie z napędem elektrycznym, a także docierać do odległych celów dzięki silnikowi spalinowemu. także z łatwością dotrzesz do odleglejszych celów z włączonym silnikiem spalinowym. 

Oprócz tego dostępne są znane z jakości i trwałości silnik TSI oraz TDI. Jednostki obu rodzajów są znacznie poprawione względem poprzedników, dzięki czemu uzyskują lepszą wydajność i są zdecydowanie bardziej ekonomiczne.

Nowy Multivan został pozbawiony manualnej skrzyni biegów, którą zamieniono na skrzynię DSG, w której zmiana biegów jest wyzwalana elektronicznie, poprzez przełącznik na desce rozdzielczej. Sprawia to, że pojazd prowadzi się jeszcze lepiej, a pomiędzy przednimi fotelami jest więcej miejsca.