New York Mag donosi, że spadek wartości Meta o 500 miliardów dolarów od czasu rebrandingu sprawił, że utraciła ona pozycję szóstej co do wielkości firmy na świecie pod względem kapitalizacji rynkowej i znajduje się obecnie na 11. pozycji.

Wiele problemów Meta nie wynika z nowej nazwy, ale jest wynikiem zmian prywatności wprowadzonych przez Apple w iOS 14, które umożliwiają użytkownikom rezygnację z reklam ukierunkowanych i uniemożliwiają aplikacjom śledzenie ich zachowań. Meta potwierdziła, że ta ??zmiana spowodowała spadek przychodów z reklam o 10 miliardów dolarów w tym roku. Takie ogłoszenie bardzo mocno nadszarpnęło prestiż tej firmy.

Tymczasem nie zanosi się na koniec problemów Mety, ponieważ kolejny gigant, firma Google wprowadza podobne środki ochrony prywatności dla Androida. Na szczęście dla firmy Zuckerberg nie będzie to aż tak ekstremalna zmiana, jak w przypadku Apple i nastąpi za dwa lata.

Kolejnym problemem jest Facebook. Ten serwis społecznościowy boryka się ze sporymi problemami wizerunkowymi. W czwartym kwartale 2021 roku po raz pierwszy spadła dzienna liczba użytkowników, co spowodowało spadek kursu akcji o 20%. Co więcej, dział AR i VR (Reality Labs), stanowiący ważną część jego planów dotyczących metaverse, odnotował w 2021 roku stratę 10,2 miliarda dolarów.

I wreszcie ostatnią przeszkodą dla Mety jest sam metaverse, a właściwie sceptyczne podejście użytkowników. Niektórzy uważają go za wersję VR Second Life. Okazuje się, że póki co Metaverse, Web 3.0 i NFT mogą ekscytować firmy, które chcą na nich zarobić, ale modne hasła sprawiają, że wiele osób podchodzi do tematu z dużą rezerwą.

To wszystko razem wzięte nie świadczy, że Meta ma wielkie problemy, ale może się po prostu okazać, że metaverse, a przynajmniej jego interpretacja w Meta, nie będzie tak rewolucyjny, jak myśli Zuckerberg.