Według najnowszych danych StatCounter (stan na styczeń 2022 roku), Chrome kontroluje 65,38 procent udziału w rynku przeglądarek komputerowych. Jednak walka o drugie miejsce nabiera rozpędu, ponieważ przepaść między Safari firmy Apple a Edge firmy Microsoft zdecydowanie się zmniejszyła.

W styczniu 2021 roku Safari miało 10,38 procent rynku w porównaniu do 7,81 procent Edge’a. W styczniu tego roku Safari znajdowało się na poziomie 9,84 procent, a Edge tuż za nim – 9,54. Jeśli obecne trendy utrzymają się, Edge niedługo wyprzedzi Safari.

Przeglądarka Mozilli może również powalczyć o miejsce na podium, ponieważ Firefox miał w zeszłym miesiącu udział w rynku na poziomie 9,18 procent i od końca 2021 r. wykazywał tendencję wzrostową.

Tymczasem Opera jest bardzo daleko, ponieważ tylko trzy procent użytkowników komputerów stacjonarnych surfowało po Internecie za jej pośrednictwem.  

W Stanach Zjednoczonych sytuacja wygląda zdecydowanie inaczej i różnica pomiędzy przeglądarkami jest mniejsza, ale Chrome nadal rządzi, z udziałem w rynku wynoszącym 60,06 procent.