Ponadto filmy od tych twórców będą pojawiać się rzadziej w rekomendacjach użytkowników, a RT i kilka innych kanałów nie będą już dostępne na Ukrainie, o co wnioskował rząd tego kraju.

Trudno powiedzieć, jak duży wpływ na byt rosyjskich mediów będą miały nałożone ograniczenia. Jednak jak wynika z badania przeprowadzonego w 2019 roku przez internetową firmę badawczą Omelas, ??Kreml wygenerował 27 milionów dolarów przychodów z reklam w latach 2017-2018. W ciągu 12 lat Rosja zarobiła aż 73 miliony dolarów przychodu z reklam na YouTube w RT i innych kanałach państwowych.

Wcześniej podobne ruchy wykonał Facebook i Twitter. W piątek Nathaniel Gleicher, szef polityki bezpieczeństwa Meta, powiedział, że firma zakazuje rosyjskim mediom państwowym wyświetlania reklam lub korzystania z jakichkolwiek innych funkcji monetyzacji w odpowiedzi na inwazję na Ukrainę. Tego samego dnia Twitter poinformował, że wstrzymuje wszelkie reklamy na Ukrainie i w Rosji, aby lepiej eksponować wiarygodne informacje i zwalczać dezinformację.