Samochody wyposażone są w bezprzewodowy system ładowania firmy Momentum Dynamics. Na dwóch postojach taksówek zostaną zatopione w ziemi podkładki ładujące. Volvo użyje kamer, aby pomóc kierowcom ustawić samochody we właściwej pozycji, a gdy się na niej znajdą, akumulatory taksówek zostaną automatycznie doładowane. Momentum Dynamics twierdzi, że może w ten sposób ładować z 41 kW.

Pojazdy elektryczne będą jeździć po drogach przez ponad 12 godzin dziennie i oczekuje się, że pokonują ponad 100 000 km rocznie. Volvo twierdzi, że jest to pierwszy test trwałości jego elektrycznych pojazdów elektrycznych w warunkach komercyjnych.

Momentum Dynamics weszło w podobne przedsięwzięcie z Jaguarem, aby przetestować bezprzewodowe ładowanie w taksówkach elektrycznych w Norwegii.

Koncepcja wbudowania ładowarek w nawierzchnię dróg nie jest nowa, ale jeszcze nikt nie zastosował jej poza wersjami testowymi. Naukowcy i inżynierowie pracują też nad innymi sposobami ładowania pojazdów elektrycznych podczas jazdy, a więc być może w przyszłości, klasyczne stacje ładowania okażą się zbędne.