I to już się dzieje, gdyż Asobo Studio potwierdziło, że wsparcie dla myszy i klawiatury pojawi się w Xbox Cloud Gaming. Nie ma jeszcze konkretnej daty wprowadzenia, ale można sądzić, że wszystkim zależy, żeby stało się to jak najszybciej.

Poniżej znajdziecie zapis sesji Q&A, jaką przeprowadził niedawno zespół odpowiedzialny za Microsoft Flight Simulator. Stało się to zaraz po tym, jak symulacja lotu stała się dostępna w Xbox Cloud.

 

Szef projektu Flight Simulator, Jorg Neumann, mówi tam sporo o wersji gry w chmurze wraz z obsługą myszy i klawiatury.

Neumann zdradził cenną informację, a mianowicie, że to funkcja na poziomie platformy, a więc mysz i klawiatura w chmurze mogą spokojnie działać z każdą dostosowaną grą.

Warto wspomnieć, że Xbox Cloud Gaming obsługuje już w niektórych grach sterowanie dotykowe, ponieważ nie każdy korzystający z urządzenia mobilnego ma kontroler, a Microsoft nie naciska na konieczność używania padów do Xboxa. Wniosek z tego taki, że wielu użytkowników komputerów PC chętnie pozostanie przy obsłudze gier za pośrednictwem myszy i klawiatury, co jest dla nich naturalnym zestawem. Gracze będą mogli tak konfigurować klawisze, żeby odpowiadały przyciskom kontrolera Xbox.