Wcześniej ukraińscy klienci PayPal mogli używać platformy płatniczej tylko do wysyłania pieniędzy poza granice kraju. Na początku tego miesiąca firma ogłosiła, że opuszcza Rosję,  a wraz z tym zapadły decyzje o rozszerzeniu działań w Ukrainie.

Użytkownicy systemu PayPal w Ukrainie będą teraz mogli wysyłać i odbierać pieniądze spoza i z kraju. To posunięcie, które zdecydowanie ułatwi życie Ukraińcom otrzymującym wsparcie finansowe od rodziny i bliskich mieszkających za granicą. Ukraińcy będą również mogli przesyłać środki bezpośrednio na swoje konto bankowe, podłączając do niego kartę debetową lub kredytową Visa lub Mastercard.

PayPal zrezygnował też z prowizji (do 30 czerwca) zarówno za wysyłanie, jak i odbieranie środków w Ukrainie. Platforma płatnicza tradycyjnie pobiera za wysyłkę pieniędzy w ramach międzynarodowych transakcji prywatnych 9,95 zł (lub 5% opłaty stałej w przypadku mikropłatności handlowców).

Jest to bardzo ważne posunięcie, ponieważ każda platforma płatnicza obsługująca globalną bazę klientów w Ukrainie (w tym WesterUnion, MoneyGram, Remitly) pobiera opłatę lub prowizję za transakcję międzynarodową, a kursy wymiany walut często mogą być niekorzystne.