W ofercie znajdą się crossovery, w tym elektryczna wersja kompaktowej Pumy oraz pięciomiejscowe modele „średnie" i „sportowe". Można także spodziewać się nowych edycji vanów Transit i Tourneo, w tym mniejszych wersji Courier, a także modeli Custom.

Średni crossover będzie pierwszym masowo produkowanym osobowym EV z nowego zakładu Forda w Kolonii i będzie zawierał pięć siedzeń oraz deklarowany zasięg niespełna 500 km. Ford oficjalnie zaprezentuje pojazd jeszcze w tym roku i rozpocznie produkcję w 2023 roku.

Transit Custom i Tourneo Custom również mają pojawić się w 2023 roku, podczas gdy Puma, sportowy crossover, Transit Courier i Tourneo Courier zadebiutują w 2024 roku. Mustang Mach-E i E-Transit są już częścią europejskiej oferty Forda. Firma ma nadzieję, że do 2030 roku będzie oferowała wyłącznie samochody elektryczne, a do 2035 roku całkowicie wyeliminuje benzynę i olej napędowy ze swojej stajni.

 

Ford wyraźnie chce, aby jego pojazdy elektryczne były postrzegane jako modele z głównego nurtu, nie wspominając już o rywalizacji z VW ID.Buzz (który będzie dostępny w wariancie cargo zorientowanym na Europę) i innymi rywalami. Ford twierdzi, że Puma jest najlepiej sprzedającym się samochodem osobowym w Europie, a samochody dostawcze, takie jak Transit, są bardzo popularne wśród europejskich firm.