W zeszłym tygodniu Maserati ogłosiło plany wprowadzenia na rynek gamy pojazdów elektrycznych noszących markę Folgore, co po włosku oznacza „piorun". Jednym z pierwszych pojazdów, które będą miały tę tabliczkę znamionową, będzie crossover Grecale.

Maserati utrzymuje większość specyfikacji związanych z pojazdami elektrycznymi w tajemnicy, w tym zasięg, rozmiar akumulatora i czas ładowania. Elektryczny Grecale będzie wyposażony w architekturę 400 V, która jest podobna do tej używanej obecnie przez większość jeżdżących w tej chwili po drogach pojazdów elektrycznych.

Model Folgore będzie działał na własnej platformie EV, czyli zmodyfikowanej wersji platformy Giorgio, z której korzysta również Alfa Romeo Stelvio.

Przedni grill będzie ozdobiony trójząbem Maserati, a nazwa marki Folgore pojawi się po stronie kierowcy. Tylne światła typu bumerang są inspirowane modelem Giugiaro 3200 GT i pasują do trapezoidalnych linii.

Znajdujący się wewnątrz system informacyjno-rozrywkowy jest zintegrowany z inteligentnym systemem multimedialnym Maserati. Jego uzupełnieniem jest trójwymiarowy system dźwiękowy Sonus obejmuje 14 lub 21 głośników.

Oprócz wersji elektrycznej Maserati wyprodukuje dwie hybrydowe wersje Grecale, GT i Modena, a także ultramocny wariant Trofeo. Napędzany gazem silnik V6 Trofeo bazuje na silniku Nettuno używanym przez sportowy samochód Maserati MC20.

FolgoreFolgore Fot. Maserati

Ceny wariant GT zaczynają się od 63 500 USD, podczas gdy limitowana edycja Modena (która jest dostępna tylko poprzez rezerwację online przez krótki czas) zaczyna się od 77 400 USD. Ceny wersji Trofeo i EV nie zostały ujawnione.

Poza Grecale pojawią się jeszcze elektryczne wersje sportowego coupe GranTurismo i kabrioletu GranCabriolet. Pozostała część gamy Folgore zostanie uzupełniona w nadchodzących miesiącach, w tym MC20 Spyder, siostrzany pojazd ultraluksusowego samochodu sportowego producenta, nowy czterodrzwiowy sportowy sedan Quattroporte oraz elektryczna wersja SUV-a Levante.

Kiedy pojawi się w salonach, Maserati Grecale będzie konkurować z innymi luksusowymi pojazdami elektrycznymi, w tym Porsche Taycan, BMW iX, Mercedes-Benz EQE i Audi E-tron.