Colossal Cave Adventure została wprowadzona do Światowej Galerii Sław Gier i stanęła w jednym rzędzie z takimi hitami jak Super Mario Kart, Mortal Kombat i Microsoft Solitaire, odgrywając kluczową rolę w uruchomieniu komercyjnego przemysłu gier komputerowych.

Podobnie jak w pierwowzorze, nowa gra będzie wymagała od graczy eksploracji rozbudowanego systemu jaskiń w poszukiwaniu skarbów. Po drodze gracze napotkają różne postacie, w tym gigantycznego węża, smoka, trolle i wiele innych. Tym razem różnica polega na tym, że przygoda rozegra się we wciągającym świecie 3D.

Pomysł na grę zrodził się w wyniku nudy spowodowanej kwarantanną podczas pandemii Covid-19.

W czasie pandemii napisałem książkę o dawnych czasach Sierra. Jej sukces zaskoczył mnie i przywołał wiele wspomnień z czasów, kiedy tworzyliśmy gry. W związku z tym postanowiłem zbadać, jak powstają współczesne gry i dla zabawy zacząłem pisać kod w Unity. Szukałem jakiegoś ciekawego pomysłu i wtedy Roberta zaproponowała Colossal Cave. Sama zaczęła pracować nad dostosowaniem go do 3D, a ja zebrałem zespół. – powiedział w wywiadzie dla IGN Ken Williams.

Colossal Cave 3D Adventure jest opracowywana przez Cygnus Entertainment, samofinansujące się studio pary, na systemy Windows i Mac. Będzie również obsługiwać gogle wirtualnej rzeczywistości Oculus Quest 2. Twórcy biorą też pod uwagę wersje na inne platformy. Bardzo możliwe, że gra będzie miała premierę jeszcze w tym roku.