MBUX Hyperscreen będzie opcjonalnym dodatkiem w elektrycznym SUV-ie, który zadebiutuje 19 kwietnia. Obejmuje on praktycznie całą przednią deskę rozdzielczą, a składają się na niego: zestaw wskaźników, system informacyjno-rozrywkowy i wyświetlacz dla pasażera.

Mercedes EQS 2023Mercedes EQS 2023 Fot. Mercedes-Benz

Część przeznaczona dla pasażera siedzącego z przodu będzie z pewnością ciekawym urozmaiceniem, bo są oni zazwyczaj pomijani podczas wprowadzania tego typu elementów do samochodów. Tym razem zamiast plastikowego panelu i schowka, będzie on miał do dyspozycji swój własny 12,3-calowy wyświetlacz OLED, z niezależnym panelem sterowania. Umożliwi on oglądanie telewizji lub treści z rozmaitych serwisów, przesyłanych strumieniowo za pomocą mobilnego internetu.

Z pewnością może to być postrzegane jako znakomita okazja do rozpraszania kierowcy, ale Mercedes zastosował prostą i jednocześnie skuteczną sztuczkę, która zapobiega błądzeniu oczu w niewłaściwe rejony kokpitu. Jeśli kamera wewnętrzna wykryje, że kierowca spogląda na wyświetlacz, automatycznie przyciemni ekran.

Mercedes EQS 2023Mercedes EQS 2023 Fot. Mercedes-Benz

MBUX Hyperscreen jest wspierany przez ośmiordzeniowy procesor wraz z 24 GB pamięci RAM, a pokrycie ekranu stanowi odporny na zarysowania krzemian aluminium, zapewniający trwałość i długowieczność. System umożliwia utworzenie siedmiu profili kierowców, wspieranych przez sztuczną inteligencję. Dzięki temu nie tylko zostaną zapamiętane ustawienia wprowadzone przez każdego użytkownika, ale komputer pokładowy będzie mógł reagować na zmiany zachowania kierowcy odbiegające od normy, a także uczyć się nowych zasad.

Jeśli chodzi o estetykę wnętrza SUV-a EQS 2023, to zastosowano w nim skórę i drewno, aby stworzyć coś, co Mercedes-Benz opisuje jako atmosferę „salonową". Powietrze trafiające do wnętrza pojazdu jest oczyszczane przez system filtracji z filtrem HEPA, który eliminuje drobne cząstki stałe, pyłki i inne zanieczyszczenia. Pojazd jest również dostępny z opcjonalnym trzecim rzędem siedzeń i elektrycznie regulowanym drugim rzędem, mogąc pomieścić do siedmiu pasażerów.