Firma nawiązała współpracę z Elroy Air, która opracowuje drona cargo do pionowego startu i lądowania (VTOL), aby transportować paczki między centrami sortowania za pomocą autonomicznych lotów.

W styczniu Elroy Air zaprezentowało drona Chaparral C1. Firma twierdzi, że hybrydowy system elektryczny daje mu zasięg ponad 480 km i udźwig do 226 kg. Już teraz wiadomo, że flota takich dronów musiałaby być dość liczna, żeby stać się konkurencją dla obecnie używanych samolotów.

Jak zauważa FedEx użytkowanie dronów Chaparral C1 nie wymaga specjalnej infrastruktury, takiej jak lotnisko lub dedykowana stacja ładowania. Dodatkowo zmiana idzie w parze z założeniem, że działanie firmy staną się neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla do 2040 roku.

Pierwsze przymiarki do wymiany samolotów na drony rozpoczęły się już dwa lata temu, a obecnie współpracujące firmy ubiegają się o uzyskanie certyfikatów do komercyjnego wykorzystania dronów Chaparral C1. Jak na razie wszystko idzie zgodnie z planem i pierwsze loty testowe rozpoczną się w 2023 roku w Fort Worth w Teksasie.

Jest pewne, że autonomiczne loty cargo umożliwią FedExowi przenoszenie paczek między centrami sortowania bardziej efektywnie niż za pomocą transportu naziemnego. Chaparral C1 jest obecnie w fazie przedprodukcyjnej i jego prędkość przelotowa nie jest wciąż znana.