Opracowany pod kryptonimem Type 132, Eletre przejmuje serce i duszę najnowszego samochodu sportowego Lotus – Emiry – oraz rewolucyjne osiągi aerodynamiczne w pełni elektrycznego hipersamochodu Evija i realizuje je w postaci hiper-SUVa.

Eletre został opracowany na platformie Lotus 800V Electric Premium Architecture (EPA). To stawia go na równi z Audi e-Tron i Hyundai Ioniq 5. Będzie im dorównywał osiągami, szybkością ładowania i zasięgiem.

EletreEletre Fot. Lotus

Wnętrze będzie oferować tradycyjny układ z dwoma fotelami kubełkowymi i ławką z tyłu lub czterema pojedynczymi siedzeniami. Od góry konstrukcję zamyka panoramiczny dach. Wykończenia wykonano głównie z materiałów ekologicznych, pochodzących z recyklingu.

System informacyjno-rozrywkowy to bardzo wyrafinowana konstrukcja, a jego uzupełnieniem jest świetlna listwa na podłodze, która prócz dekoracji potrafi reagować na wiele programowalnych sytuacji. Może na przykład zmieniać kolor, żeby sygnalizować pasażerom przychodzące połączenie telefoniczne.

Po stronie kierowcy ta wstęga służy jako zestaw wskaźników, wyświetlający informacje o pojeździe i podróży, które mogą być również prezentowane za pośrednictwem standardowego systemu AR. Po stronie pasażera pokazuje ona istotne informacje kontekstowe, takie jak pobliskie punkty warte odwiedzenia lub aktualnie wybrana muzyka, która jest odtwarzana przez 1380-watowy 15-głośnikowy system dźwięku przestrzennego KEF Premium z Uni-QTM.

Pomiędzy nimi znajduje się 15,1-calowy system informacyjno-rozrywkowy z ekranem dotykowym OLED, który można złożyć, gdy nie jest używany. Podczas gdy większość elementów sterujących w kabinie jest cyfrowa i można ich używać za pośrednictwem ekranu dotykowego lub interfejsów głosowych, Lotus uznał, że niektóre funkcje są wystarczająco ważne, aby uzasadnić ich dublowanie w fizycznych pokrętłach i przełącznikach, dzięki czemu kierowcy nie będą musieli przekopywać się przez podmenu, aby włączyć wycieraczkę przedniej szyby.

EletreEletre Fot. Lotus



Eletre jest pierwszym pojazdem na rynku z wysuwaną macierzą LIDAR. Stosowana jako uzupełnienie systemu wspomagania kierowcy, jednostka wysuwa się z górnej części przedniej szyby, górnej części tylnej szyby i przednich nadkoli — podobnie jak reflektory z MX-5 z 1990 roku — gdy jest używana, a następnie chowa się po zakończeniu, aby zachować aerodynamikę.

Produkcja rozpocznie się jeszcze w tym roku w nowym zakładzie produkcyjnym Lotusa w Wuhan w Chinach, a dostawy rozpoczną się w 2023 roku. Model będzie dostępny najpierw w Chinach, Europie i Wielkiej Brytanii. Firma nie ujawniła jeszcze szczegółów cenowych.