Jak donosi Bloomberg, w październiku kończy się współpraca pomiędzy Spotify a małżeństwem Obamów. Ekskluzywna umowa podcastowa byłej pierwszej pary z gigantem streamingu dobiega końca i nie zostanie podpisana kolejna.

Ich firma produkcyjna, Higher Ground, podobno poszukuje partnera, który pozwoliłby jej wyprodukować kilka programów i wydać je na wielu platformach jednocześnie. Spotify zazwyczaj szuka wyłączności u znanych osobistości, aby promować swoją platformę, co prawdopodobnie jest powodem zakończenia współpracy po wygaśnięciu kontraktu.

Higher Ground jest w trakcie negocjacji z kilkoma innymi potencjalnymi partnerami, w tym Audible i iHeartMedia firmy Amazon, w sprawie umowy, która ma być warta dziesiątki milionów dolarów. Obamowie chcą zrealizować niedługi, bo tylko ośmioodcinkowy program, ale z możliwością publikacji na kilku platformach jednocześnie.

Mówi się, że umowa Obamów ze Spotify była warta 25 milionów dolarów. W jej ramach powstał podcast Renegades: Born w USA z Barackiem Obamą i Brucem Springsteenem, a także The Michelle Obama Podcast, w którym była pierwsza dama opowiadała o relacjach z przyjaciółmi i rodziną. Podcast Michelle był jednym z najpopularniejszych programów Spotify w 2020 roku.

Mimo, że Higher Ground nie wydał jeszcze oficjalnego oświadczenia, można sądzić, że powodem zakończenia współpracy jest rozbieżność wizji na programy mające powstawać w przyszłości. Nie jest tajemnicą, że Obamowie od dawna zainteresowani są produkcja programów dla nowych, młodych i często niezbyt znanych głosów, ale ich zdaniem dobrze rokujących na przyszłość.

Dlatego też nie widzą potrzeby eksponowania tylko siebie, a raczej otaczania opieką nowych talentów. Wygląda na to, że Spotify nie jest skłonne do takich eksperymentów i woli stawiać na znane nazwiska, przyciągające do podcastów miliony słuchaczy, pozwalające zarobić, a także mocno promować markę.