Zastanówmy się przez chwilę, ilu mężczyzn promuje kosmetyki do włosów? Z pozoru błahe pytanie, może nas zaskoczyć. A przecież większość z nas ma włosy. Długie, krótkie, proste, kręcone. Oczywiście mężczyźni pojawiają się w kampaniach promujących kosmetyki do włosów. Najczęściej są to zawodowi modele, promujący produkty do stylizacji, szampony przeciw siwieniu ciemnych włosów czy szampony przeciwłupieżowe. Te ostatnie najczęściej reklamują gwiazdy piłki nożnej. Tak było w przypadku Roberta Lewandowskiego, który promował markę Head&Shoulders w Polsce i niektórych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Dopiero marka Pantene odważyła się i zaprosiła do współpracy artystę, który znany jest z charakterystycznego dla siebie wizerunku i burzy pięknych loków. To pierwsza tego typu produkcja realizowana w Polsce.  

W najnowszej kampanii #SiłaWłosów wokalista opowiada o tym, jak ważną rolę w jego życiu osobistym i zawodowym odgrywają włosy. To właśnie one są jednym z głównych sposobów wyrażania scenicznej ekspresji i określania jego tożsamości.  

Włosy od zawsze były dla mnie siłą, tak samo, jak u Samsona - ujawnia artysta. 

Włosy to także źródło wewnętrznej siły a co za tym idzie pewności siebie. Nawet w najtrudniejszych chwilach, kiedy jego oryginalny wizerunek spotykał się z brakiem akceptacji ze strony otoczenia, artysta był dumny ze swojego wizerunku i swoich charakterystycznych włosów.  

Pantene #SiłaWłosów

Pantene w kampanii #SiłaWłosów zwraca uwagę na trudności, z jakimi borykają się ludzie. Bycie sobą czy walka o swój oryginalny wizerunek może być ciężkie i odpowiedzialne. Wyróżnianie się z tłumu, wiąże się ze społecznym odrzuceniem czy hejtem. Główną misją marki jest wspieranie każdego
w dążeniu do wyrażania siebie poprzez włosy. Podkreśla to także hasło kampanii: "Trzeba mieć siłę, żeby być innym, ale warto". Nowy ambasador Pantene inspiruje tysiące ludzi. Każdego dnia manifestuje siłę, jaką czerpie ze swoich włosów. 

 

Kampania natychmiast odbiła się echem w mediach społecznościowych. Jedni chwalili za odwagę i rozwój świadomości wśród Polaków, natomiast drudzy krytykowali. Zastanawiam się jednak, skąd ta krytyka? Każdego dnia mijamy setki mężczyzn na ulicach, w metrze czy galerii handlowej. Coraz częściej, mężczyźni bez względu na wiek, decydują się na długie włosy, a większość z nich, nie wstydzi się o nich mówić publicznie. Widać to najbardziej wśród najmłodszych, którzy lansują modę na długie włosy. Zmiany zachodzące w społeczeństwie widoczne są gołym okiem o czym świadczą chociażby salony fryzjerskie, które pękają w szwach. Mam nadzieję, że takich kampanii jak ta, będzie coraz więcej!