Onkyo zostało założone w 1946 roku i z czasem stało się szanowaną marką w społeczności audiofilskiej, głównie dzięki swoim amplitunerom. Japońskie marki takie jak Onkyo, Pioneer i Sony, w latach 90. zyskały popularność dzięki modułowym systemom stereo, zwanym popularnie „wieżami".

Rynek zaczął się zmieniać w 2000 roku, wraz z pojawieniem się MP3, niedawno wycofanego z produkcji iPoda firmy Apple, a następnie smartfonów i popularyzacji usług strumieniowego przesyłania muzyki. Duże domowe systemy stereo wypadły z łask konsumentów, którzy zaczęli interesować się bardziej eleganckimi i poręcznymi systemami, takimi jak soundbary i rozwiązania mobilne.

Onkyo próbowało przez kilka lat nadążać za panującą modą, wypuszczając w kolejnych latach serię słuchawek i wkładek dousznych. Okazało się, że to o wiele za mało.

Dlatego w 2015 roku firma próbowała wzmocnić swoją ofertę poprzez zakup działu elektroniki użytkowej Pioneera, ale nigdy nie była w stanie w pełni zadowolić klientów oraz nadrobić zaległości w stosunku do pojawiającej się konkurencji. Ostatecznie w 2021 roku zapadła decyzja o wycofania się z giełdy w Tokio. Wkrótce potem Voxx International i Sharp Corporation kupiły Onkyo, a następnie producent sprzętu audio rzeczywiście został wycofany z giełdy.

Raport Nikkei Asia wskazuje, że Voxx i Sharp prawdopodobnie nadal będą używać nazwy marki Onkyo.