Koncepcja nosi nazwę Scenic Vision. Pojazd ten jest hybrydą, ale nie w zwykłym tego słowa znaczeniu. Jego silnik elektryczny o mocy 215 KM i akumulator o mocy 40 kW są połączone z wodorowym ogniwem paliwowym o mocy 16 kW.

Producent samochodów wyjaśnia, że łącząc energię elektryczną i wodorową, może zasilać dwukrotnie lżejszy akumulator, oferując przy tym ten sam zasięg. A mówiąc o zasięgu, „gdy sieć stacji wodorowych będzie wystarczająco duża", Renault zapewnia, że Scenic Vision pokona do 800 km na jednym ładowaniu.

Scenic Vision można zobaczyć w akcji na poniższym filmie:

Bezpieczeństwo i technologia

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, samochód wyposażono w system kamer zainstalowany z przodu, który podobno poprawia widoczność kierowcy nawet o 24%. Istnieje również funkcja oceny ryzyka wbudowanego ADAS, która może wykrywać ryzykowne zachowania i „zachęcać do defensywnych praktyk jazdy".

Wewnątrz kabiny dominuje duży wyświetlacz pod przednią szybą i siedem mniejszych: pięć do przekazywania informacji kierowcy i dwa pełniące funkcję lusterek do kamer. Pięć ekranów informacyjnych ma opcję mechanicznej regulacji położenia, tak żeby kierowca mógł, jak najwygodniej obserwować wyświetlane informacje. Do tego dochodzi futurystyczna kierownica w stylu Formuły 1 — wraz z ekranem pośrodku!

Samochód koncepcyjny Renault jest napędzany wodorem i niemal w całości nadaje się do recyklinguSamochód koncepcyjny Renault jest napędzany wodorem i niemal w całości nadaje się do recyklingu Fot. Renault

Ekologiczna konstrukcja

Tym, co naprawdę wyróżnia Scenic Vision, jest jego ukierunkowanie na zrównoważoną produkcję. To dlatego, że Renault demonstruje pojazd jako rzeczywiste zastosowanie swojego planu transformacji, aby do 2050 roku stać się marką neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla. W związku z tym samochód koncepcyjny nadaje się w 95% do recyklingu i jest wykonany w 70% z materiałów pochodzących z recyklingu. Na przykład włókno węglowe używane do produkcji części karoserii i zbiornika paliwa wodorowego w 100% pochodzi z recyklingu po odpadach przemysłu lotniczego.

Około 30% plastikowych przegródek samochodu jest pozyskiwanych ze źródeł biologicznych, a podłoga jest wykonana w 100% z przetworzonego plastiku z butelek po mleku i plastikowych rur.

 

W Scenic Vision nie ma też ani kawałka skóry. Zamiast tego Renault zastąpił ją poliestrem o niskiej zawartości węgla pochodzącym z recyklingu. Nawet opony są przyjazne dla środowiska, wykonano je z naturalnego kauczuku wyprodukowanego w sposób zrównoważony.

Koncept Scenic Vision stanie się wersją produkcyjną do 2024 roku. Chociaż nie jest jasne, jakie cechy tego konceptu przetrwają w finalnej wersji, to pozostaje mieć nadzieję, że Renault utrzyma swój zrównoważony profil — zwłaszczazwłaszcza że może to skłonić innych producentów samochodów do skupienia się na opracowywanie pojazdów o możliwie najmniejszym śladzie węglowym.