Pierwszy stacjonarny sklep odzieżowy o nazwie Amazon Style znajduje się w Glendale w Kalifornii w kompleksie handlowym Americana At Brand. Ponieważ jest to sklep Amazon, zakupy nie są takie, jak w tradycyjnych sklepach detalicznych. Kupujący w Amazon Style używają aplikacji do skanowania kodów na przedmiotach, co sygnalizuje pracownikowi, aby wybrał odpowiedni rozmiar i kolor i wysłał ubrania do przymierzalni lub kasy. W ten sposób nie trzeba chodzić po sklepie ze stosem ubrań.

W przymierzalni zamontowano na ścianie duży panel dotykowy, zapewniający dostęp do całych zasobów sklepu. Dlatego, jeśli kupujący się rozmyśli, chce zmienić rozmiar, albo wpadł na pomysł przymierzenia czegoś jeszcze, może otrzymać odzież i dodatki wprost do swojej przymierzalni. W trakcie zakupów gromadzone się osobiste preferencje użytkownika dotyczące odzieży, a Amazon używa algorytmów uczenia maszynowego, aby znaleźć stylówkę najlepiej pasująca do indywidualnych upodobań kupujących.

Amazon otworzył sklep stacjonarny, bo nie każdy chce kupować odzież w internecie

W Amazon Style zrezygnowano z futurystycznej, bezkasowej metody płatności „Just Walk Out" stosowanej w sklepach Amazon Fresh i Whole Foods. Zamiast tego sklep odzieżowy korzysta z jeszcze bardziej wyszukanej metody, która jest rozpoznawanie dłoni Amazon One. Działa on tak samo, jak odcisk palca lub rozpoznawanie twarzy, z tą różnicą, że tutaj wykorzystuje się unikalny kształt, linie papilarne oraz indywidualne cechy dłoni. Jeśli płatności z użyciem danych biometrycznych nie napawa optymizmem, kupującym pozostawiono możliwość dokonywania transakcji za pomocą standardowego czytnika kart.

Sklep stacjonarny z odzieżą Amazon StyleSklep stacjonarny z odzieżą Amazon Style Fot. Amazon

Amazon sprzedaje online podstawowe artykuły odzieżowe, ale odniósł mniejszy sukces w przypadku marek modowych. Jednym z powodów jest to, że jego zasoby pełne są tanich podróbek. Chcąc temu zaradzić, Amazon otworzył internetowy „luksusowy sklep" dla marek z najwyższej półki, a w swoim sklepie detalicznym firma będzie sprzedawać produkty Lacoste, Levi's, Tommy Hilfiger, Dolce Vide i Steve Madden.

Nie jest to pierwszy sklep stacjonarny Amazona i chociaż nie wszystkie wcześniejsze próby odniosły sukces, to globalnie firma ogłosiła wzrost zysków z tego typu punktów sprzedaży. Daje to do zrozumienia, że ludzie poszukują w niektórych obszarach możliwości zakupów w standardowy sposób. Najlepszym dowodem jest 4,68 miliarda dolarów wygenerowanych ze sklepów fizycznych.