Koncepcja Buick Wildcat EV wyraźnie kontrastuje z obecną linią statecznych SUV-ów tego producenta. To luksusowe coupe, rodzaj samochodu, z którego przed laty słynął Buick. Nisko osadzony, trapezoidalny grill i 18-calowe koła przypominające turbiny, nadają tej koncepcji nieco retro stylu, nie pogrążając się w nostalgii. Koncepcja nosi również zaktualizowane logo Buicka. I tu ciekawostka, bo aż do tej pory nie było ono zmieniane od 1990 roku. Wszystko to zapowiada prawdziwą rewolucję!

Na deskę rozdzielczą składa się wiele ekranów dotykowych. Buick ujawnił, że Wildcat EV wykorzystuje również sztuczną inteligencję do uczenia się preferencji kierowcy, pobierania danych biometrycznych dla bezpieczeństwa, a nawet ma tryb Zen, który łączy aromaterapię, masaż i kojące oświetlenie.

Buick Wildcat EV – przepiękny samochód elektryczny łączący epoki

Buick po raz pierwszy użył nazwy Wildcat w samochodzie koncepcyjnym z 1954 roku, w okresie rozkwitu projektowania General Motors. Ten samochód stał się jednym z modeli średniej klasy Buicka w latach 60. XX wieku i był podwaliną pod koncepcje kilku kolejnych samochodach. W przeciwieństwie do swojego poprzednika Wildcat EV nie wejdzie bezpośrednio do produkcji. Jednak Buick planuje wykorzystać niektóre z jego elementów, pomysłów i rozwiązań konstrukcyjnych w przyszłych pojazdach elektrycznych.

Buick pokazał oszałamiający samochód elektryczny i zapowiedział rezygnację z silników spalinowychBuick pokazał oszałamiający samochód elektryczny i zapowiedział rezygnację z silników spalinowych Fot. General Motors



Producent potwierdził też, że do końca dekady cała jego oferta będzie elektryczna. Pierwszy elektryczny produkcyjny model Buick zadebiutuje w Ameryce Północnej w 2024 roku. Także on będzie nosił nazwę zaczerpniętą z przeszłości – a mianowicie – Electra. Nazwa ta pojawiła się po raz pierwszy w roku modelowym 1959 i trwała do 1990 roku. Tym razem będzie to coś, co Buick nazywa „nazwą serii", identyfikującą modele z elektrycznym układem napędowym.

Dalsze szczegóły dotyczące pojazdów elektrycznych Buick Electra zostaną ujawnione bliżej 2024 roku, ale już teraz wiadomo, że Buick będzie używał tego samego zestawu komponentów Ultium, co inne marki GM. Obejmuje ona akumulatory o pojemności od 50 do 200 kWh, z maksymalnym zasięgiem 800 km i rozpędzających się do setki w 3 sekundy.

General Motors zapowiedziało już wcześniej, że dąży do wyeliminowania rur wydechowych ze swoich samochodów osobowych do 2035 roku i już zaprezentował pojazdy elektryczne oparte na Ultium dla innych marek. GMC Hummer EV niedawno rozpoczął produkcję, Cadillac Lyriq pojawi się jeszcze w tym roku, a Chevrolet Silverado EV zaplanowano na 2024 rok. Najwyższy czas, aby Buick dołączył do tego grona.