Wraz z kolejną inwestycją, Porsche uzyskało 20-procentowe udziały własnościowe. Z kolei Rimac w sumie wzbogacił się o 500 milionów dolarów. Na tę kwotę składają się inwestycje branży motoryzacyjnej oraz dodatkowe środki pochodzące od gigantów inwestycyjnych Softbank i Goldman Sachs. Wszystko to jest ogromnym wotum zaufania dla firmy, która stała się kluczowym dostawcą i kooperantem w dziedzinie pojazdów elektrycznych dla Hyundai, Porsche, ale także innych ważnych producentów samochodów.

Porsche inwestuje w Rimac

Porsche, które w zeszłym roku zainwestowało w Rimac 83,3 miliona dolarów, twierdzi, że jest „zachwycone", faktem, iż Rimac pozyskał kilku nowych, znanych inwestorów. I trudno się dziwić takiej opinii.

SoftBank jest największym inwestorem technologicznym na świecie, a Goldman jest bardzo dużym inwestorem finansowym – powiedział założyciel i dyrektor generalny Rimac, Mate Rimac.

Pieniądze zostaną wykorzystane do budowy kampusu Rimac o wartości 200 milionów dolarów w Zagrzebiu w Chorwacji i wzmocnienia filii Rimac Technology, która projektuje i produkuje części do pojazdów elektrycznych dla innych producentów samochodów.

Pomimo napływu gotówki z Porsche, dla Rimac ważne jest zachowanie niezależności. To dlatego stara się pozyskiwać rozmaitych inwestorów.

Porsche pokochało supersamochody elektryczne

To dla nas bardzo dobrze, że mamy na pokładzie Porsche i Hyundaia jako udziałowców, ale nie chcemy być od nich w pełni zależni – wyjaśnił dyrektor generalny.

W zeszłym roku Rimac założył spółkę joint venture z Porsche, aby zarządzać Bugatti po tym, jak Volkswagen scedował jego własność. Nowy podmiot, zwany Bugatti Rimac, niedawno zaprezentował hipersamochód Rimac Nevera EV o mocy 1914 koni mechanicznych, który rozpędza się do setki na godzinę w 1,85 sekundy i osiąga szacunkową prędkość maksymalną około 470 km/h na godzinę.

Oprócz Porsche i Hyundai Rimac Technology opracowuje i produkuje akumulatory i inne komponenty dla Koenigsegg, Pininfarina i Aston Martin.