Specjalnością firmy Enovix jest krzemowo-anodowa bateria, którą nazwano 3D Silicon. Nazwa odnosi się do zastrzeżonej architektury 3D, ograniczania, a także do 100% aktywnej anody krzemowej.

Enovix wcześniej wykorzystywał tę technologię do tworzenia baterii do smartfonów, laptopów, inteligentnych zegarków i przenośnych radioodbiorników. Jego najnowszym osiągnięciem jest jednak superszybko ładująca się bateria do samochodów elektrycznych, która zawstydzi nawet Lucid Air.

Akumulatory Enovix do samochodów elektrycznych ładują się w 10 minut

Firma wykazała, że jej ogniwa testowe 0,27 Ah są w stanie naładować się od 0 do 80 procent w zaledwie 5,2 minuty, a 98 procent wydajności zdobywają w ciągu 10 minut.

Enovix przeprowadził testy w ramach trzyletniego programu grantowego Departamentu Energii, który rzucił wyzwanie stworzenia wysokowydajnych, szybko ładujących się akumulatorów EV. Wydaje się, że zadanie zostało wykonane koncertowo.

Nawet po 1000 cykli ładowania (niektóre w szczególnie wysokich temperaturach) akumulatory 3D Silicon zachowały 93 procent swojej pojemności. Dlatego Enovix szacuje, że jego baterie będą działać co najmniej 10 lat.

Producenci pojazdów elektrycznych dążą do akumulatorów, które obsługują większy zasięg, podczas gdy sektor publiczny i prywatny pracują nad zwiększeniem dostępu kierowców pojazdów elektrycznych do szybkich ładowarek. Jesteśmy dumni, że możemy wspierać te cele, aby pomóc zelektryfikować przemysł motoryzacyjny i pokazać, że nasze akumulatory są świetną opcją zasilania, szybko ładujących się pojazdów elektrycznych o dużym zasięgu – powiedział Harrold Rust, współzałożyciel, dyrektor generalny i prezes Enovix w komunikacie firmy.

Anody krzemowe stosowane przez firmę Enovix są uważane za dużo lepsze od grafitowych, które zwykle stosuje się w nowoczesnych akumulatorach litowo-jonowych. Jest to spowodowane imponującą pojemnością krzemu. Podczas gdy anody grafitowe mogą przechowywać około 800 mAh/centymetr sześcienny, krzem może przechowywać dwa razy więcej - 1800 mAh/centymetr sześcienny.

Taka pojemność ma jednak swoją cenę: litowanie krzemu może prowadzić do znacznego pęcznienia, co jest bardzo niebezpieczne, szczególnie w kontekście pojazdów elektrycznych. Enovix twierdzi, że zmniejsza to ryzyko dzięki zintegrowanemu systemowi ograniczającemu, minimalizującemu pęcznienie do zaledwie dwóch procent grubości ogniwa po 500 cyklach ładowania.