Formuła E urządziła pokaz najnowszego pojazdu Gen3, który odbył się w angielskim Goodwood. Ten cudowny samochód to Mahinda M9 Electro, a za jego kierownicą zasiadł Nick Heidfeld.

Na koncie twitterowym Goodwood znalazł się wpis z przejazdu testowego okraszony filmem. Samochód wykonał czysty i bezproblemowy przejazd.

Na torze projekt Gen3 z pewnością wygląda na bardziej stonowany niż Gen2, ale jest lżejszy (840 kg w porównaniu do 920 kg z kierowcą) i szybszy pod każdym względem.

Model Gen3 jest specjalnie zaprojektowany do wyścigów ulicznych z dużą zwrotnością i prędkością do 350 km na godzinę. To auto zdecydowanie nie jest tak szybkie, jak klasyczne bolidy F1, ale trzeba pamiętać, że pojazdy Formuły E robią swoje osiągi na połowie mocy, którą dysponują spalinowe bolidy.

Dodatkowo są niezwykle wydajne, z ponad dwukrotnie większymi możliwościami hamowania regeneracyjnego niż samochody Gen2. Ogólnie rzecz biorąc, przekształcają 90 procent energii akumulatora w moc mechaniczną, w porównaniu do 52 procent w samochodach F1.

Obecnie potwierdzono 11 zespołów Gen3 z 22 samochodami, w tym DS Automobiles, Dragon/Penske, Envision, Mercedes-EQ, Avalanche Andretti, Jaguar, Maserati, NIO 333, Nissan i Porsche, a także Mahindra. Pierwszy sezon Gen3 rozpocznie się tej zimy testami przedsezonowymi.