To posunięcie umożliwi stworzenie stacji ładowania z przyjaznym dla użytkownika interfejsem oraz kontrolą i zarządzaniem w czasie rzeczywistym. W szczególności będzie w stanie wykorzystać swoją „wytrzymałą, pyło i wodoodporną" technologię zewnętrznych wyświetlaczy cyfrowych.

LG ma ugruntowaną pozycję w mobilności elektrycznej, opracowując baterie, ekrany i czujniki do samochodów elektrycznych. Niedawno połączyło siły z Magna International w celu opracowania silników elektrycznych, falowników i ładowarek pokładowych dla producentów samochodów.

Przejęcie rozszerzy ten zakres, umożliwiając połączenie nowych możliwości ładowarek z obecnymi wewnętrznymi systemami zarządzania ładowaniem pojazdów elektrycznych. Pozwoli to również firmie LG na synergię z obecną działalnością w zakresie akumulatorów do pojazdów elektrycznych oraz produktami, takimi jak magazynowanie energii i systemy zarządzania energią.

Ładowarki do samochodów elektrycznych LG

Firma AppleMango została założona trzy lata temu w 2019 roku i opracowała zastrzeżoną patentem smukłą i szybką ładowarkę EV. LG będzie również współpracować z partnerami, firmą GS Energy, która obsługuje stacje ładowania pojazdów elektrycznych, oraz dostawcą IT, firmą GS Neotek, w celu opracowania niezbędnej infrastruktury. Według TechCrunch LG objęło 60 procent udziałów w AppleMango, 34 procent w GS Energy, a 6 procent w GS Neotek.

LG planuje, że linia produkcyjna ładowarek do pojazdów elektrycznych w LG Digital Park w Korei Południowej ruszy do końca 2022 r. Celem jest dostarczanie różnym klientom niestandardowych rozwiązań do ładowania pojazdów elektrycznych, w tym do prywatnych rezydencji, centrów handlowych, hoteli i budynków użyteczności publicznej.