Wraz z premierą Samsung Gaming Hub na telewizorach tego producenta pojawiły się dwie usługi Amazon przeznaczone dla graczy -Twitch i Luna. Twitch jest dostępny już dziś, a Luna pojawi się wkrótce. Gracze będą teraz mogli uzyskać dostęp do Xbox Game Pass, a także aplikacji NVIDIA GeForce NOW, Google Stadia i Utomik. Oczywiście dostępność tych usług różni się w poszczególnych obszarach świata.

Firma planuje wprowadzić centrum gier także na starszych modelach telewizorów. Jednak ponieważ Samsung początkowo zapowiadał, że Samsung Gaming Hub ruszy na urządzeniach rocznika 2022, to tak też się stało. Jednak rzecznik Samsunga potwierdził, że już trwają prace nad rozszerzeniem tej usługi na dużo więcej modeli.

Samsung Gaming Hub to raj dla graczy

Małe wytłumaczenie dla osób, które nie bardzo wiedzą czym tak naprawdę jest Samsung Gaming Hub. Jest to usługa, oferująca graczom dostęp do najważniejszych usług gier w chmurze wprost na ich smart TV. Nie ma więc potrzeby posiadania konsoli ani komputera. Wystarczy tylko kontroler komunikujący się z TV za pośrednictwem Bluetooth. Do centrum gier dodano również takie serwisy jak Spotify i YouTube.

Samsung ujawnił również, że planuje w przyszłości dostarczać jeszcze więcej treści skoncentrowanych na grach i z pewnością nawiązane zostaną kolejne partnerstwa. Oczywiście nasuwa się tu myśl o streamowaniu gier na PlayStation, ale na razie nie ujawniono porozumienia z Sony.

Usługa gier w chmurze Luna firmy Amazon jest dostępna dopiero od marca i jest już dostępna na telewizorach z Fire TV. Współpraca z Samsungiem może dać powstającej usłudze gier łatwy sposób na dotarcie do osób, które nigdy nie korzystały z niej w swoich domach. Z kolei Twitch (należący do Amazon) miał kiedyś aplikację na telewizory Samsung, ale została ona wycofana w 2019 roku. Powrót platformy do najnowszych telewizorów Samsung Smart TV z pewnością jest dobrą nowiną dla streamerów i ich fanów.

Wydaje się naturalne, że Samsung dalej angażuje się w społeczność graczy, biorąc pod uwagę, że najnowsze inteligentne telewizory z powodzeniem radzą sobie z obsługą przesyłania strumieniowego gier. Podobnie jak to dzieje się z filmami za pośrednictwem Netflix, czy też konkurencyjnych rozwiązań.

W zeszłym roku Microsoft ogłosił, że rozpocznie współpracę z producentami telewizorów, aby bezpośrednio zintegrować z nimi usługę Game Pass. Pomysł „wszystko w jednym" dla gier dostarczanych z chmury jest z pewnością bardzo wygodnym rozwiązaniem dla wielu entuzjastów tej rozrywki. Pozwala ona przecież uniknąć dodatkowych kosztów oraz ograniczyć ilość sprzętu znajdującego się pod telewizorem.