Jak donosi The Wall Street Journal, Ford produkuje około 150 sztuk F-150 Lighting dziennie, podczas gdy dane produkcyjne Rivian Q1 wskazują, że każdego dnia wytwarzanych jest od 30 do 40 pojazdów elektrycznych.

Niedawno GM ogłosiło, że podnosi cenę Hummera EV o 6250 dolarów, powołując się na „wyższe ceny części, technologii i logistyki".

General Motors podobno produkuje tylko 12 elektrycznych Hummerów dziennie

Według Chada Lyonsa rzecznika GM, około 77 500 osób zapisało się na listę oczekujących na Hummer EV GM. Łatwo wyliczyć, że gdyby firma nadal produkowała 12 ciężarówek dziennie, to dostarczenie samochodów wszystkim oczekującym zajęłoby 17 i pół roku.

GM planuje „drastycznie zwiększyć" tempo produkcji jeszcze w tym roku. Będzie to możliwe dzięki uruchomieniu fabryki akumulatorów w Ohio, a GM ma też inne fabryki akumulatorów w budowie. Wynika z tego, że produkcja Hummera jest powolna, ponieważ firma musi kupować akumulatory od LG, z którym współpracował, tworząc swoją fabrykę.

W ciągu ostatnich kilku lat produkcja pojazdów była szczególnie trudna dla wszystkich, ponieważ braki chipów prowadziły do opóźnień, spowolnienia produkcji, a nawet wstrzymywania produkcji niektórych modeli. Mimo wszystko, trochę niepokojące jest to, że GM działa tak wolno z elektrycznym Hummerem.

Trzeba przecież pamiętać, że firma ogłosiła ogromną liczbę nadchodzących pojazdów elektrycznych, w tym Silverado EV, dwa SUV-y i zupełnie nową markę samochodów elektrycznych. Pracuje również nad elektrycznymi samochodami dostawczymi. Kilka z tych projektów opiera się na tej samej konstrukcji akumulatora Ultium, co Hummer.