Dzięki niesamowitemu wzrostowi i postępowi w naszej misji wdrażania pojazdów autonomicznych dokonujemy ostrożnych korekt w naszym biznesplanie, aby jak najlepiej kontynuować drogę do sukcesu – napisało Argo AI w oświadczeniu przesłanym Bloombergowi.

Jak zauważył The Wall Street Journal, zwolnieni stanowią około 6 procent 2000-osobowego zespołu firmy z Pittsburgha. Argo AI zostało założone w 2016 roku przez Bryana Salesky'ego, byłego szefa rozwoju sprzętu dla autonomicznych pojazdów Google (AV) oraz Petera Randera, który wcześniej pełnił funkcję kierownika inżynierów w oddziale firmy Uber zajmującym się pojazdami autonomicznymi. FordPublikujVolkswagen zainwestował 2,6 miliarda dolarów w 2020 roku.

Argo jest kluczowym partnerem naszej usługi autonomicznej jazdy i będziemy nadal wspierać ich i wspólnie pracować nad rozwojem tej technologii, która będzie znajdować zastosowanie w naszych samochodach – napisał w oświadczeniu rzecznik Forda Bradley Carroll.

Finansowanie wielkich koncernów pozwoliło firmie rozwinąć działalność w kilku miastach USA, a także za granicą. Argo AI jest obecnie w trakcie testowania w pełni autonomicznych pojazdów w Miami i Austin i planuje nawiązać współpracę z Lyft w obu tych miastach.

Argo AI zwalnia 150 pracowników

Współpracuje również z Walmartem, aby wdrożyć usługę dostaw bez kierowcy w Miami, Austin i Waszyngtonie, a także dąży do osiągnięcia celu, jakim jest uruchomienie zautomatyzowanej usługi wspólnych przejazdów z Volkswagenem w Niemczech do 2025 roku.