Wśród samochodów, których dotyczy ten problem, znajdują się niektóre SUV-y Corsair i Escape z lat modelowych od 2020 do 2022 oraz kilka kompaktowych pickupów Maverick z tego samego okresu. Wszystkie mają 2,5-litrowe hybrydowe silniki elektryczne typu plug-in.

Jak ujawnił Ford, problem z obróbką wału korbowego może potencjalnie spowodować awarię silnika. Jednak co ważniejsze, awaria silnika może doprowadzić do wycieku oparów oleju i paliwa na gorące części silnika, co może spowodować pożar.

Ford wycofuje z rynku samochody hybrydowe z powodu ryzyka pożaru

Ford poinformował, że do tej pory otrzymał 23 zgłoszenia z całego świata o wypadkach, w których awaria silnika spowodowała pożar. W związku z tym problemem nikt nie odniósł żadnych obrażeń ani zgonów.

Ford powiedział, że awaria silnika jest bardzo rzadka, a problem ten stanowi zaledwie 0,17 naprawy na 1000 pojazdów.

Amerykański gigant samochodowy 8 sierpnia zaczął powiadamiać właścicieli, których dotyczy problem.

Właściciele zostaną poproszeni o zabranie pojazdu do najbliższego dealera. Mimo że sam problem z silnikiem nie zostanie rozwiązany, dealerzy wprowadzą pewne poprawki, aby zwiększyć przepływ powietrza, który zmniejszy temperatury pod maską do poziomów, które zapobiegną zapłonowi oparów paliwa i oleju silnikowego.

Ford potwierdził, że rozwiązał już problem na etapie produkcji, więc nowe pojazdy schodzące z linii produkcyjnej nie mają już tego defektu.

Jeśli jesteś właścicielem Forda i chcesz dowiedzieć się, czy twój pojazd może mieć taką usterkę, odwiedź witrynę internetową firmy i wprowadź numer VIN (numer identyfikacyjny pojazdu). Strona zawiera również informacje o tym, jak skontaktować się z obsługą klienta Forda, a także narzędzie, które pomoże Ci znaleźć najbliższego dealera Forda.