Zwiększenie gęstości baterii może też pomóc producentom samochodów sportowych, w przypadku których zasięg nie ma aż takiego znaczenia, ale dzięki akumulatorom nowej generacji mogliby zdecydowanie obniżyć masę niektórych modeli.
Z najnowszego raportu Reutersa wynika, że Panasonic pracuje nad ulepszoną chemią baterii, która może zwiększyć gęstość energii o 20 procent. Jest bardzo dużej prawdopodobieństwo, że nowa generacja baterii będzie dostępna już w 2030 roku. Biorąc pod uwagę, że najlepsze akumulatory dostępne obecnie na rynku mają moc około 750 Wh/l, przyszłe ogniwa mogą zwiększyć tę liczbę do imponującego 900 Wh/l.
Większy zasięg dla samochodów elektrycznych
Panasonic podobno osiągnie to, stosując nową mieszankę dodatków w elektrolicie akumulatora, co z kolei zwiększy maksymalne napięcie każdego pojedynczego ogniwa akumulatora z 4,2 V do 4,4 V.
Inną metodą byłoby zastąpienie większej ilości grafitu w anodach materiałami na bazie krzemu, co spowodowałoby jednak wzrost kosztów baterii.
Wreszcie, firma planuje użyć materiałów monokrystalicznych w katodzie, aby złagodzić skutki mikropęknięć, czyli stopniowo tworzących się małych pęknięć wraz z cyklami ładowania prowadzącymi do pogorszenia żywotności baterii.
Panasonic jest głównym dostawcą dla producentów pojazdów elektrycznych, takich jak Tesla, co oznacza, że te postępy mogą zwiększyć zasięg Modelu S o niespełna 150 km.
Panasonic zbuduje nową fabrykę w Kansas, która dostarczy Tesli akumulatory nowej generacji. Model Y będzie prawdopodobnie pierwszym samochodem, który zostanie w nie wyposażony.