Mimo złych informacji znajdujących się w bieżącym raporcie finansowym Netflix patrzy w przyszłość z optymizmem, bo okazuje się, że jest znacznie lepiej, niż zakładały jego własne prognozy. Kiedy Netflix podał wyniki za I kwartał w kwietniu, firma poinformowała, że spodziewa się utraty aż dwóch milionów abonentów w drugim kwartale. W rzeczywistości Netflix stracił tylko połowę tego.

Drugi kwartał zbiegł się z premierą czwartego sezonu Stranger Things. Niecierpliwie oczekiwany hit wygenerował 1,3 miliarda godzin oglądania w ciągu pierwszych czterech tygodni i stał się największym do tej pory angielskojęzycznym serialem Netflix. Odnowił on również zainteresowanie poprzednimi sezonami.

Netflix nadrabia straty

To ciężki rok dla Netflix, ponieważ akcje firmy straciły ponad 65 procent swojej wartości od początku stycznia. Serwis powolutku zaczyna odrabiać straty, ale jego akcje obecnie są wyceniane na 204,55 USD i pozostaje przed nim wiele do nadrobienia, żeby odzyskać wycenę zbliżoną do 600 dolarów za akcję. Tyle płacono przed kryzysem, w jaki wszedł Netlix.

Patrząc w przyszłość i na trzeci kwartał, Netflix spodziewa się dodać około miliona subskrybentów. Co prawda jest to niczym w stosunku do blisko 4,4 mln pozyskanych subskrypcji w tym samym kwartale poprzedniego roku, ale każdy wzrost jest lepszy niż dalsze straty.

Jeśli chodzi o pozostałe informacje, to Netflix ujawnił, że jego subskrypcja z reklamami zostanie uruchomiona na początku 2023 roku jako tańsza alternatywa dla istniejących planów bez reklam. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Netflix współpracuje z firmą Microsoft, aby poprawić jakość prezentowanych reklam. Subskrypcja prawdopodobnie zostanie początkowo wprowadzona na kilka rynków, aby po jakimś czasie rozszerzyć się na pozostałe.

Netflix dostarczył również aktualizację na temat udostępniania kont. Z jego analizy wynika, że istnieje ponad 100 milionach gospodarstw domowych, które korzystają z usługi bez bezpośredniego płacenia za nią. W Ameryce Łacińskiej trwają obecnie testy dwóch różnych podejść, które mają pomóc w identyfikacji łatwego w użyciu rozwiązania do objęcia opłatami dodatkowych gospodarstw domowych, które można wdrożyć w 2023 roku.