Jeśli jesteście użytkownikami systemu Windows 10, którzy pobrali i zainstalował aktualizację KB5014666 wydaną 28 czerwca 2022 roku, możesz mieć problemy z drukowaniem na drukarce podłączonej przez USB.

Aktualizacja Windows 10 powoduje problemy z drukarkami

Według Microsoftu problem może spowodować, że system Windows 10 wyświetli zduplikowane kopie drukarek zainstalowanych na komputerze. Zazwyczaj mają one podobną nazwę i przyrostek „Kopiuj1". Większym problemem jest to, że aplikacje odwołujące się do drukarki pod konkretną nazwą nie mogą drukować.

Problem dotyczy zarówno wersji klienckiej (Windows 10, wersja 20H2, 21H1 i 21H2), jak i serwerowej (Windows Server, wersja 20H2) systemu operacyjnego firmy Microsoft.

Normalne użytkowanie drukarki może zostać przerwane w obu przypadkach, co może skutkować niepowodzeniem operacji drukowania – pisze firma

To oczywiście nie jest dobra wiadomość dla tych, którzy drukują za pomocą połączenia przewodowego. Microsoft twierdzi, że bada problem i pracuje nad poprawką.

Do tego czasu istnieje obejście, którego można użyć:

  1. Otwórz aplikację Ustawienia, przejdź do „Bluetooth i urządzenia" i wybierz „Drukarki i skanery"
  2. Jeśli istnieje zduplikowana drukarka, na przykład o nazwie „Kopia1", trzeba sprawdzić, czy można na niej drukować. Jeśli tak, to używamy kopii.
  3. Jeśli jednak zachodzi potrzeba pracy na oryginalnej instalacji lub powyższe nie działa, to klikamy prawym przyciskiem myszy duplikat drukarki, wybieramy „Właściwości drukarki" i zakładkę „Porty". Sprawdzamy używany port.
  4. Następnie to samo robimy na oryginalnej instalacji drukarki, a więc „Właściwości drukarki" zakładka „Porty". Z wyświetlonej listy trzeba wybrać port używany przez duplikat. Jeśli sprawi to, że drukarka zacznie normalnie działać, można spokojnie usunąć zduplikowaną drukarkę.

Jeśli opisana powyżej metoda nie zadziała, pozostaje jedynie odinstalować, a następnie ponownie zainstalować sterowniki drukarki.