Headset PS VR2 ma być następcą oryginalnego PS VR, które pojawiło się w 2016 roku dla PlayStation 4. Model ten wymagał dodatkowego breakout boxa do podłączenia do konsoli i gogli, masy kabli, a także kontrolerów PlayStation Move z generacji PS3, które działały jako kontrolery ruchu. Chociaż była to jedna z najlepiej sprzedających się jednostek VR w tamtym czasie, brak wsparcia w postaci poważnych gier oraz zasadniczo słabe możliwości sprzętowe, pozostawiły wiele do zrobienia i nadzieję na poprawę w przypadku nowej edycji.

Yasuo Takahashi ujawnił na blogu PlayStation kilka nowych funkcji, które pojawią się wraz z drugą edycją gogli. Transparentność okularów jest szczególnie eksponowana, ponieważ pozwala graczom widzieć otoczenie podczas noszenia gogli, aby uzyskać orientację bez konieczności ich zdejmowania. Jest to możliwe dzięki przednim kamerom PS VR2 i można je aktywować za pomocą przycisku na zestawie lub naciskając odpowiednią kartę w centrum sterowania.

PlayStation VR2 zapowiada się coraz ciekawiej

Inne nowe funkcje, o których się dowiedzieliśmy, obejmują ustawianie niestandardowego obszaru gry poprzez wyznaczanie granic za pomocą kontrolerów PS VR Sense. Jeśli użytkownik zbliży się do granicy podczas gry, wyświetli się ostrzeżenie. Dostępne będą również dwa tryby, z których mogą korzystać gogle: tryb VR i tryb kinowy.

Tryb VR jest używany w grach VR i zapewnia pełny widok 360 stopni przy częstotliwości klatek 4000 x 2040 HDR lub 90 Hz/120 Hz.

Tryb kinowy pozwala graczom korzystać z normalnego systemu PS5, a także oglądać treści multimedialne inne niż VR na wirtualnym ekranie. Ten tryb będzie działał w rozdzielczości 1920 x 1080 HDR przy częstotliwości odświeżania 24/60 Hz lub 120 Hz.

Te funkcje nie są nowe w przestrzeni VR, większość z nich jest już widoczna w Meta Quest 2, jednak są one ważnymi funkcjami dostępności i bezpieczeństwa, które należy uwzględnić. Nadal nie znamy daty premiery ani ceny PS VR2.