Jak informuje Business Insider, chińska firma ByteDance, znana lepiej jako właściciel popularnego serwisu TikTok, złożyła w amerykańskim urzędzie patentowym wniosek o rejestrację znaku towarowego TikTok Music. Biorąc pod uwagę, że kilka miesięcy wcześniej identyczny został złożony w Australii, Chińczycy mają najwyraźniej poważne plany związane z międzynarodową ekspansją swojej platformy streamingowej z muzyką, bo o niej właśnie mowa.

Co tam Spotify, nadchodzi TikTok Music

Jak możemy przeczytać w złożonym wniosku, chodzi o serwis, w którym użytkownicy będą mieli możliwość wypożyczania, kupowania i słuchania muzyki, tworzenia i udostępniana playlist, a także dostęp do tekstów oraz… dzielenia się komentarzami dotyczącymi piosenek czy albumów. Szczególnie ta ostatnia informacja jest tu interesująca, bo dotyczy czegoś, czego użytkownicy Spotify nie mogą się doprosić od lat - być może informacja o konkurencji zmobilizuje giganta, który ma jeszcze nieco czasu do premiery TikTok Music.

W odpowiedzi na wniosek, który został złożony w maju, można przeczytać, że sprawa zostanie rozpatrzona za ok. 6 miesięcy, więc debiutu usługi nie należy spodziewać się wcześniej niż na przełomie roku. I jeśli Spotify faktycznie poważnie myśli o utrzymaniu pozycji lidera, to powinien się do tego przyłożyć, bo jak wskazują eksperci ByteDance ma w rękawie jeszcze inne asy.

Jakie? Najważniejszy nazywa się… TikTok - w sieci zaczynają pojawiać się doniesienia sugerujące, że ten może doczekać się specjalnego przycisku/opcji o nazwie „posłuchaj pełnej wersji", która mówi sama za siebie. Jeśli podczas oglądania krótkiego wideo na TikToku zainteresuje nas piosenka wykorzystana w materiale, będziemy mogli posłuchać jej pełnej wersji w TikTok Music, oczywiście za stosowną opłatą. I choć we wniosku nie było informacji o systemie opłat, to zakładać można, że chodzi o subskrypcję.

Mówiąc krótko, chociaż w tym momencie na rynku serwisów streamingowych z muzyką nie jest jeszcze tak tłoczono, mamy Spotify z ponad 30% udziałów w rynku, Apple Music czy Amazon Music, które zagarniają dla siebie po ok. 15%, a także kilka mniejszych firm, ale po debiucie TikTok Music wiele może się zmienić. Wystarczy tylko spojrzeć, jaką cenę płaci Netflix za zagęszczenie w branży streamingu wideo…