W odróżnieniu od standardowych modeli wersja policyjna posiada wytrzymałe fotele z tkaniny ze zredukowanymi podparciami, aby ułatwić funkcjonariuszom wsiadanie i wysiadanie z pojazdu, stalowe płyty w oparciach przednich siedzeń, łatwe do czyszczenia winylowe tylne siedzenia i podłogę oraz światła ostrzegawcze LED montowane na dachu.

Ford zaprezentował elektrycznego pickupa F-150 Lightning dla policji

Wszystkie pojazdy wstępnie skonfigurowane, aby bezproblemowo dołączyć do istniejącej floty pojazdów spalinowych i akumulatorowych, ładowarek i oprogramowania do zarządzania samochodami.

Powinno to umożliwić działom technicznym proaktywne zarządzanie ładowaniem i serwisowaniem pojazdów w celu zmniejszenia kosztów operacyjnych i poprawy czasu pracy bez przestojów.

Ford dąży do 580 koni mechanicznych i dużej siły uciągu, co umożliwi oddziałom specjalistycznym holowanie przyczep lub łodzi. Samochody te będą wyposażone również w akumulator o rozszerzonym zasięgu i będą się rozpędzać do setki w czasie poniżej 4 sekund.

Pod przednią klapą, gdzie normalnie znajdowałby się silnik, jest teraz obszerna zamykana przestrzeń ładunkowa, w której można przewozić dodatkowe sprzęty, takie jak apteczki, plastikowe kajdanki, liny holownicze i przypuszczalnie broń dużego kalibru.

Samochód będzie także wyposażony w konwerter prądu umożliwiający podłączanie komputerów, radia, świateł i innych przedmiotów i sprzętu elektrycznego. Natomiast gniazda Pro Power Onboard zapewniają dodatkowe zasilanie akcesoriów w razie potrzeby, podobnie jak zintegrowane porty USB.

Inne standardowe wyposażenie obejmuje 12-calowy cyfrowy ekran pionowy, 12-calowy ekran dotykowy w orientacji poziomej oraz wzmocnioną górną półkę na desce rozdzielczej do montażu sprzętu policyjnego.

Potencjalni odbiorcy Forda Pro to ponad 12 000 wydziałów policji w całym USA. Rzeczywiście, Ford ma długą historię w dostarczaniu pojazdów do użytku policyjnego, z których prawdopodobnie najbardziej rozpowszechnionym pojazdem jest legendarny Crown Victoria.